Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Вересень 2014 року


Лідером з розміщення джинси у вересні в друкованих виданнях стала «Батьківщина» на чолі з Юлією Тимошенко. Такі результати щоденного моніторингу шести загальнонаціональних друкованих видань («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень»).

Третина (29%) від усієї політичної джинси розміщеної у вересні стосувалися цієї політичної сили. Головним спікером у цій політичній силі традиційно є Юлія Володимирівна: у 77% замовних  матеріалах вона є або героєм або коментатором.

Джокером в команді Тимошенко стала льотчиця Надія Савченко, яку і стали активно юзати в джинсі:

  • «Льотчиця Надія Савченко очолила список Батьківщини» (Газета по-українськи (ГПУ) від 16.09.2014 року).
  • «Пленная летчица Надежда Савченко: На выборы пойду вместе с Батькивщиной» («Комсомольская правда в Украине» (КП) від 16.09.2014 року )
  • «Юлия Тимошенко: "Будем добиваться дипломатического статуса для Н.Савченко" («Факти» від 03.10.2014.)

Ще один козир Тимошенко отримала прямо з рук Президента,  коли той подав до ВР Закон «Про особливий статус Донбасу»:

  • «Большинство граждан Украины негативно оценивают законы об особом статусе Донбасса» («Факти» від 26.09.2014)
  • «Президент має накласти вето на свої закони» (ГПУ від 23.09.2014)
  • «Тимошенко: законы про Донбасс отдают его под контроль России» (LB.ua від 16.09.2014)

Намагається не відставати від лідера джинси і Сергій Тігіпко, тож друге місце за «Сильною Україною», яка розмістила 26% джинси в друкованих загальнонаціональних виданнях.

Так Тігіпко, як голова одної, на його думку, опозиційної партії, яка має пройти до парламенту («Среди 6 партий, проходящих в парламент, только 1 – оппозиционная» від 06.09.2014 «Сильна Україна стане конструктивною опозицією» ГПУ від 30.09.2014)критикує нинішню владу так би мовити на «законних» підставах:

  • «Сергей Тигипко: «Правительство упустило время – теперь проблемы промышленных предприятий нужно решать индивидуально» (КП від 18.09.2014)
  • У влади немає політичної волі діяти рішуче (ГПУ від 12.09.2014)
  • Сергей Тигипко: "Вместо предоставления особого статуса захваченным районам и амнистии боевикам разумнее было бы провести реформу по децентрализации власти". 

 

 

 

«Сильна Україна» теж партія одного лідера: в 78% матеріалах про цю партію спікером є Сергій Тігіпко.

З твердженням Тігіпка «про одну опозиційну партію» не можуть погодитись його колишні товариші по Партії регіонів, які наразі йдуть у списках «опозиційного блоку», що зайняв третю позицію у рейтингу джинсовиків і наджинсував 20%.

Вони теж асоціюють себе як опозиція не лише в назві і відповідно на повну критикують владу нинішню:

"Опозиционный блок" предлагаэт власти вспомнить об экономике или уйти» (Сегодня від 25.09.2014)

«Кто ответит за тысячи погибших и десятки тысяч искалеченных жизней» (Сегодня від 18.09.2014)

Саме ця політична сила ідентифікує себе як партію Миру

  • «Партия мира» против «партии войны» (КП від 18.09.2014)
  • «Опозиційний блок - це партія миру» (ГПУ від 23.09.2014)

В цій силі є кілька чітких спікерів, які використовуються в джинсі. На сам перед це голова виконкому Партії розвитку України Сергій Ларін, в половині джинси «Опозиційного блоку» згадується саме він. Інші відомі діячі це глава Фонду "Українська перспектива" та віце-премєр в уряді Азарова  Олександр Вілкул – 26%, ще один екс-віце-прем'єр Юрій Бойко є «говорящей головой» в 21% матеріалів про цю політ силу.

Загалом в друкованих ЗМІ за вересень було розміщено 93 матеріали з ознаками політичного замовлення.

Найбільше таких матеріалів розмістила газета «Факти» - 29 замовних матеріали,  23 сумнівних статті розмістила на своїх шпальтах газета «Сегодня». На один менше 22 таких матеріали газета «Комсомольмкая правда в Украине».  В «Газеті по-Українськи»  було розміщено  19 матеріалів з ознаками замовлення.

В журналах «Український тиждень» та «Кореспондент» експертами замовних матеріалів не виявлено.

(Матеріали марковані назвами рубрик на кшталт «Точка зрения», «Актуально», «Официально» експертами розцінювались як прихована реклама).

Згідно Моніторингу джинси в інтернет-виданнях 31% матеріалів з ознаками замовлення  у вересні стосувалися Всеукраїнського об’єднання «ЗАСТУП».

Це єдина політсила, яка не має чіткого спікера, так майже всі коментатори цієї партії використовуються в джинсі однаково: Віра Ульянченко – 15%, Андрій Китаєв – 15%, Ірина Синявська – 15%.

«ЗАСТУП» удивил: в пятерку лидеров вошел сельский голова, - аналитик Андрей Китаев» йдеться на УНІАНі, але не тільки цим дивує «ЗАСТУП» але й рейтингами, які самі собі малюють:

«Треть украинцев живёт в деревне, и они поддерживают «ЗАСТУП». Поэтому мы уверены, что наберём не менее 7% голосов», — отметила заместитель лидера партии «ЗАСТУП» Ирина Синявская.

І сумою коштів, які за словами одного з заступників голови політсили, використовують для дискредитації партії:

«Мне стало известно, что против партии "ЗАСТУП" запланирована грязная пиар-кампания. Ее основная цель — дискредитировать политсилу в глазах украинцев. По моей информации, на ее реализацию выделили фантастическую сумму — около 1 млн долларов", — подчеркнул Кузьменков», - йдеться на сайті «Обозреватель».

На другому місці за кількістю розміщеної джинси в інтернет-ЗМІ знаходиться лідер джинсовиків у друкованих виданнях ВО «Батьківщина» - 21% від загальної політичної джинси розміщеної за один тиждень.

17% і третє місце за КПУ та її лідером Петром Симоненком.

Загалом в інтернет-ЗМІ за тиждень було розміщено  45 замовних матеріали,  33 з них політичного спрямування.

Найбільше таких матеріалів розмістив сайт УНІАН – 23 матеріали з ознаками замовлення, на «Обозревателе» - 17 замовних матеріали. На сайті LB.ua  розміщено 5 сумнівних матеріали.

Не виявлено таких матеріалів на сайті Ліга.

У вересні у зв’язку з виборчою кампанією  експертами проаналізовано  всі публікації, що вийшли у 6 загальнонаціональних друкованих виданнях за вересень місяць, та всі новини 4-х інтернет-видань, що вийшли за тиждень з 15 по 21 вересня.

Проект з моніторингу джинси та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига.net, Обозреватель, УНІАН і LB.ua). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

ІМІ



comments powered by Disqus