IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

9

42

4

14

Звіт з моніторингу гендерного балансу. Травень 2014 року

У травні 2014 року найменша представленість жінок спостерігалась у інтернет-ЗМІ. Так, за сумою представленості чоловіків та жінок по трьох категоріях (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей), в інтернет-ЗМІ жінки представлені на 17% (попереднього місяця 19%). Найкращі показники з дотримання гендерного балансу традиційно демонструють газети, у травні  в цих виданнях жінки представлені на 34%, на 30% жінки представлені у журналах.

Такі дані моніторингу дотримання гендерного балансу, що проводить Інститут Масової Інформації.

«Досить висока представленість жінок у газетах в порівнянні з іншими типами ЗМІ передусім пов’язана з великою кількістю «життєвих історій» у цих виданнях, в яких героями зазвичай виступають саме жінки», – зазначила експертка ІМІ Олена Голуб.

Тепер детальніше рівень представлення чоловіків та жінок за трьома категоріями:

Категорія Експерти в матеріалах:

Газети – чоловіки  70% – жінки 30% (у квітні  80% та 20% відповідно)

Журнали – чоловіки 74 % – жінки 26 % (79% – 21%)

Інтернет – чоловіки 84 % – жінки 16 % (84% – 16%)

Категорія Герої матеріалів:

Газети – чоловіки 71% – жінки 29% (67% – 33%)

Журнали – чоловіки 67 % – жінки 33 % (85% – 15%)

Інтернет – чоловіки 87 % – жінки13 % (84% – 16%)

Категорія Фото:

Газети – чоловіки 58% – жінки  42% (64% – 36%)

Журнали – чоловіки 75 % – жінки 25 % (79% – 21%)

Інтернет – чоловіки 87% – жінки 13 % (70% – 30%)

Найкращі показники з дотримання гендерного балансу продемонструвало видання «Комсомольская правда в Украине», якій практично вдалося дотриматися балансу між представленістю жінок і чоловіків, видання отримало 1, 4 бали (Примітка: оптимальний для видання є 1 бал, оскільки означає дотримання гендерної рівноваги у виданні. Відповідно, якщо менше одиниці – переважають жінки, більше – чоловіки.).

Найгірші показники у сайту «Ліга» , яка отримала 6,3 бали. «Зниження присутності жінок в інтернет-ЗМІ пов’язане із АТО на Донбасі, переважна більшість новин про яку містить «чоловічий» компонент; також прослідковується тенденція, коли у новинах про жінок-політиків експертами є також жінки, натомість досить рідко експерти-жінки коментують дії політиків-чоловіків», – зазначає експерт ІМІ Роман Кабачій.

Інтернет-ЗМІ:

УНІАН – 4,4

Ліга – 6,3

LB.ua – 5

Українська правда –  4,55

Обозреватель – 4,55

Газети:

«Комсомольская правда в Украине» – 1,4

 «Факти» – 1,9

«Сегодня» – 3,9

Журнали:

«Український тиждень» – 3,5

«Корреспондент» – 2,9

Окрім кількісних показників, експерти ІМІ проаналізували теми, в яких найчастіше жінки виступають експертками та героями матеріалів. Так, головними героїнями у травні стали Юлія Тимошенко, яка змінила свій стиль та нібито міністр культури ново проголошеної ЛНР, що позувала топлес на мосту.

З іноземних героїнь найбільше висвітлювалась Даля Грибаускайте, що знову перемогла на президентських виборах, а також Ангела Меркель, котра тримає руку на пульсі ситуації в Україні (поздоровлення нового президента з перемогою, запрошення прем’єр-міністра України на вечерю тощо).

Експерти-жінки у травні це в основному правозахисниці та речниці закордонних організацій, котрі ведуть співпрацю з Україною.

IMI

Ще Дослідження