ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Звіт з моніторингу гендерного балансу. Лютий 2014 року.

10.04.2014, 12:14

В лютому за рахунок звільнення Юлії Тимошенко рівень представлення жінок зріс як у друкованих так і в інтернет-ЗМІ. Такі результати щомісячного моніторингу гендерного балансу в 5 загальнонаціональних друкованих та 5 інтернет-ЗМІ, що проводить Інститут Масової Інформації.

За сумою представленості чоловіків та жінок по трьох категоріях (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей), в газетах у лютому жінки представлені на 44% (попереднього місяця 34%), у журналах на 43% (у січні 19%), а в інтернет-виданнях на 30% (у січні – 20% ).

Тож загалом представленість жінок по всім трьом досліджуваним типам ЗМІ (газети, журнали, інтернет-ЗМІ) зросла на 10%.

Тепер детальніше рівень представлення чоловіків та жінок за трьома категоріями:

Категорія Експерти в матеріалах:

Газети – чоловіки 74 % – жінки 26% (69% -31% у січні)

Журнали – чоловіки 78% – жінки 22 % (78%-22%)

Інтернет – чоловіки 72 % – жінки 28 % (77% - 23%)

Категорія Герої матеріалів:

Газети – чоловіки 67 % – жінки33 % (70%-30%)

Журнали – чоловіки 55% – жінки 45% (78%-22%)

Інтернет – чоловіки 74 % – жінки 26% (81% - 19%)

Категорія Фото:

Газети – чоловіки 58 % – жінки 42 % (60% - 40%)

Журнали – чоловіки 69% – жінки 31 % (86% - 14%)

Інтернет – чоловіки 64% – жінки 36% (81% - 19%)

У лютому найвищі показники з дотримання гендерного балансу продемонстрував журнал «Корреспондент»; найгірші – сайт «Обозреватель». Детальніше на інфографіці.

На думку експерта ІМІ Олени Голуб, таке покращення гендерного балансу у лютому пов’язане з однією особою: «Жодне ЗМІ в Україні у лютому не могло пропустити таку подію, як звільнення найвідомішої бранки України, тож в основному саме Юлії Тимошенко ми завдячуємо збільшенню представленості жінок в ЗМІ. Проте наскільки це покращення буде тривале, спрогнозувати важко».

Методологія моніторингу:

Лідери та аутсайдери моніторингу визначалися за балами, які видання отримали в результаті аналізу кожного друкованого видання по 9 категоріях: кількість фото чоловіків та жінок на першій сторінці; кількість тем, присвячених чоловікам та жінкам, що винесені на першу сторінку; топ- інтерв’ю присвячені різним статям; головне фото на першій сторінці; автори статей; кількість фото у виданні чоловіків та жінок; кількість матеріалів у виданні, присвячених чоловікам та жінкам, кількість експертів різних статей.

Інтернет-видання аналізувалися у шести категоріях: кількість топ-тем присвячених чоловікам та жінкам, кількість експертів у топ темах чоловіків та жінок; кількість авторів блогів та авторських колонок; кількість фото чоловіків та жінок на головній сторінці; кількість героїв новин чоловіків та жінок, а також кількість експертів у новинах різних статей.

Бали визначалися за формулою:

Відповідно, якщо співвідношення чоловіків та жінок у кожній з категорій однакове, дорівнює 1, то в результаті маємо і отримати одиницю, це в ідеалі, тобто балансу у висвітлені чоловіків та жінок дотримано. Відповідно, якщо менше 1 то переважають жінки і навпаки, якщо більше одиниці то переважають чоловіки.

Liked the article?
Help us be even more cool!