IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

9

42

4

14

Звіт з моніторингу джинси в інтернет-ЗМІ. Липень 2016 року

У липні рівень кількості джинси скоротився майже вдвічі, на відміну від попереднього місяця. Отже зафіксовано:  46 матеріалів з ознаками замовлення за тиждень у шести онлайн-ЗМІ.

Загалом, моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ («Обозреватель», «LB.ua», «Українська Правда», «Укрінформ», «Ліга», «УНІАН»).

В таких онлайновх ЗМІ як: «Українська Правда», «Укрінформ», «Ліга» взагалі не виявлено матеріалів з ознаками замовлення.

Співвідношення політичної та комерційної джинси складає  78% до 22% відповідно, однак до політичної джинси зараховуєтья іміджеві матеріали таких замовників як: УПЦ МП та «Фонд Рената Ахметова».

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення у червні зареєстровано на сайті «Обозреватель»: 19 матеріали за тиждень, три з них мають комерційний характер. Минулого місяця на «Обозревателе» було розміщено 33 матеріали за тиждень.

Серійними замовниками джинси на сайті «Обозреватель» стали Олег Ляшко та партія «Опозиційний блок». На користь Олега Ляшко за тиждень було розміщено 7 матеріалів з ознаками замовлення, а на користь Опозиційного блоку – 4 матеріали.

Основні месенджі у джинсі Олега Ляшко стосувались викликів його та однопартійців на допити до Генеральної прокуратури, які політик розцінює та подає як тиск на його політичну силу.

Інші повідомлення стосувались якості харчових продуктів в Україні та способи виведення країни з кризи:

  • Некачественная еда травит украинцев: Ляшко призвал восстановить госконтроль за качеством пищи

  • "Хватит унижаться": Ляшко назвал семь шагов по выводу Украины из кризиса

«Опозиційний блок» у липні піарився на підтримці Хресного ходу організованого УПЦ МП:

  • Бойко заявил, что участники крестного хода молились за мир и процветание Украины

  • Крестный ход показал, что его цели поддерживает вся Украина – "Оппозиционный блок"

Іміджеві матеріали на сайті стосувались діяльності «Фонду Ріната Ахметова»:

  • У Ахметова рассказали, как обучают будущих тренеров проекта "Наставничество"

  • Штаб Ахметова выдал мирным жителям Донбасса более 9 млн наборов выживания

Комерційна джинса була розміщена на користь «ПриватБанку» та горілки «Хортиця».

14 матеріалів за тиждень було розміщено на сайті LB.ua, з них 6 комерційного характеру.

Серій матеріалів на користь когось одного не зафіксовано, поодинокі матеріали стосувались Володимира Кличко:

Народного Фронту:

З комерційних замовників на LB.ua помічені також «ПриватБанк»

«MagaZilla»:

На сайті УНІАН за тиждень було виявлено 13 матеріалів з ознаками замовлення, з них лише один мав комерційний характер.

9 матеріалів за тиждень мали іміджевий характер на користь УПЦ МП, які в переважній більшості стосувалися Хресної ходи:

На сайті Ліга розміщено 5 матеріалів під рубрикою Прес-реліз, які мають ознаки замовлення. Внизу сайту зазначено, що такі матеріали видання розміщує на правах реклами. Проте згідно з Законом «Про рекламу» рекламні матеріали мають маркуватися словами «Реклама» або «На правах реклами».  Відповідно, ми розцінюємо подібне маркування як відходження від Закону і називаємо його неналежним маркуванням рекламних матеріалів.

Моніторинг проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк в рамках програми «У-медіа».

Ще Дослідження