IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

15

48

4

19

Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Грудень 2014 року та підсумки року

2014 рік відзначився відразу двома виборчими кампаніями: президентською у квітні-травні та парламентською у вересні-жовтні.

В Україні жодна виборча кампанія не минає без джинси, а оскільки цей рік відзначився відразу двома виборами, тож і джинси було вдвічі більше. Графік динаміки розміщення джинси протягом року нерідко нагадує кардіограму.

На фоні вкрай складної ситуації в країні і президентські і парламентські вибори у 2014 році характеризувалися пізнім фактичним стартом виборчих перегонів.

Головним висновком річного моніторингу  джинси є те, що як президентська так і парламентська виборчі кампанії не минули без матеріалів з ознаками замовлення, до того ж джинсували  усі. Різниця полягала тільки в кількості й примітивності матеріалів.

Головними замовниками політичної джинси в друкованих загальнонаціональних виданнях під час президентських перегонів  стали Юлія Тимошенко  (31% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення),  Сергій Тігіпко (25% ), та Петро Порошенко (16%). Петро Симоненко «спромігся» на 11%, і 8% припало на Наталію Королевську, яка зняла свою кандидатуру.

За травень, у розпал президентської передвиборчої гонки 6 друкованими ЗМІ було розміщено 88 матеріалів з ознаками замовлення, що склало 8% від загальної кількості матеріалів, а за один тиждень травня 4 онлайн-ЗМІ розмістило 123 сумнівних матеріали.

Парламентська виборча кампанія відзначилась значним збільшенням джинси в друкованих виданнях і зменшенням в онлайн-виданнях , проте, варто відзначити, що моніторинг охоплював лише 4 інтернет-ЗМІ, а їх дуже велика кількість, відповідно це незначне зменшення можна нівелювати, а суттєвим залишається те, що джинси була значна кількість у всіх типах ЗМІ.

Так, у жовтні, в друкованих виданнях було зафіксовано 170 матеріалів з ознаками замовлення, що склало 12% від загальної кількості матеріалів. Важливим є і те, що з 6 друкованих видань, що моніторяться, джинсу у розпал парламентської кампанії не розміщав лише «Український тиждень».

Лідер із розміщення джинси восени особливо не змінився: в друкованих виданнях рейтинг очолила «Батьківщина» на чолі з Юлією Тимошенко, котра найбільше джинсувала і в травні як кандидат у президенти. Друге місце зайняв теж призер президентських виборів Сергій Тигипко. Третє місце під час парламентських перегонів зайняв перейменований з Партії регіонів «дебютант» Опозиційний блок.

У грудні в порівнянні з попереднім місяцем рівень джинси зріс як в друкованих так і в інтернет-ЗМІ і склав 7 % від загальної кількості матеріалів у друкованій пресі та 63 замовні матеріали розміщенні за тиждень у онлайн-виданнях.

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення у грудні розмістила газета «Сегодня» 22 матеріали за місяць, 50% мали економічне спрямування.

Газета «Факты» за місяць розмістила на своїх шпальтах 3 матеріали з ознаками замовлення, всі політичного характеру.

12 матеріалів експерти виявили на сторінках «Газети по-українськи».

У листопаді лише 1 матеріал із ознаками замовлення виявлено в «Комсомольской правде в Украине». Не виявлено джинси в журналах «Кореспондент» та «Новое время».

Серед онлайн-видань найбільше сумнівних матеріалів виявлено на сайті УНІАН, 53 матеріали за тиждень, 42 з них політичного характеру.

На сайті Обозреватель виявлено лише 14 матеріалів з ознаками замовлення, та 3 матеріали на LB.ua.

На решті сайтів, що підпадають під моніторинг, замовних матеріалів виявлено не було.

Такі результати щоденного моніторингу 6 загальнонаціональних друкованих видань («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Новое время»), та  6  інтернет – видань (Лига.net, Обозреватель, УНІАН, LB.ua, Укрінформ та Українська правда). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Ще Дослідження