ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Звіт з гендерного моніторингу. Січень 2014 року

13.03.2014, 18:32

У cічні найкращі показники з дотримання гендерного балансу отримала газета «Комсомольская правда в Украине», найгірші показники другий місяць поспіль зафіксовані на сайті «Обозреватель». Такі дані подає щомісячний моніторинг гендерного балансу, що проводиться Інститутом масової інформації.

Експерти ІМІ проаналізували видання на відсоткове співвідношення представленості чоловіків та жінок у 4 категоріях: кількість фото чоловіків та жінок, кількість експертів , кількість героїв публікацій різних статей та авторство статей. Додатково, в Інтернет-виданнях аналізувалась складова авторів блогів та колонок.

У всіх категоріях виявилась перевага чоловіків над жінками, проте і у всіх категоріях в порівнянні з минулим місяцем спостерігається зменшення різниці представленості різних статей.

Категорія Експерти в матеріалах:

Газети – чоловіки 69% - жінки 31% (70% -30% у лютому)

Журнали – чоловіки 78% - жінки 22% (75%-25%)

Інтернет – чоловіки 77% - жінки 23% (77% - 23%)

Категорія Герої матеріалів:

Газети – чоловіки 70% - жінки 30% (68%-32%)

Журнали – чоловіки 78% - жінки22 % (73%-27%)

Інтернет – чоловіки 81% - жінки 19% (74% - 26%)

Категорія Фото:

Газети – чоловіки 60% - жінки 40% (60% - 40%)

Журнали – чоловіки 86% - жінки 14% (73% - 27%)

Інтернет – чоловіки 81% - жінки 19% (69% - 31%)

За сумою представленості чоловіків та жінок по трьох категоріях (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей), в газетах у січні жінки представлені на 34% (попереднього місяця 40%), у журналах на 19% (у грудні 32%), а в інтернет-виданнях на 20% (у грудні – 26% (середня частина інфографіки)).

Тож можна підсумувати, що погіршення гендерного балансу у січні зафіксовано по трьох досліджуваних категоріях (газети, журнали, інтернет)

Окрім кількісних показників, експерти ІМІ проаналізували теми, в яких найчастіше жінки виступають експертками та героями матеріалів.

В українських ЗМІ жінки переважним чином виступають експертами в "нішевих" сферах: це освіта, медицина, психологія – проявляються саме в соціальній сфері.

Такий склад речей прокоментував експерт ІМІ Роман Кабачій:

 «З одного боку, це нормально, з іншого виказує позицію жінок в суспільстві як "допоміжного", а не ідеєтворчого елементу. Приміром, на січень на сайті Обозреватель була лише одна жінка- блогер – Яна Клочкова. Жінки або бояться висловлювати свою точку зору на події, або не мають можливостей (виходів) її публічно висловити».

Liked the article?
Help us be even more cool!