ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Моніторинг джинси у всеукраїнських друкованих та онлайн-ЗМІ. ІІI-й квартал 2017

21.09.2017, 13:55
64 новини з ознаками замовлення виявив ІМІ за тиждень моніторингу десяти популярних інтернет-видань. Абсолютна більшість (87%) — це політична джинса. У друкованих виданнях виявлено десять таких публікацій, вісім — у газеті «Сегодня» та дві — у «Факты и комментарии».Для порівняння, у травні за такий же період була 61 джинсова новина в онлайн-виданнях і 17 матеріалів у друкованих.Такими є результати тижневого моніторингу джинси десяти інтернет-видань (УНІАН, «Обозреватель», «Цензор.нет», 112.ua, «Страна.ua», LB.ua, «Корреспондент.net», «Українська правда», «Ліга.net» та Укрінформ) та шести друкованих видань («Факты и комментарии», «Сегодня», «Вести», «КП в Украине», «Газета по-українськи», «Дзеркало тижня»), що провів ІМІ у липні 2017 р. за підтримки Інтерньюз Нетворк.Не було виявлено джинси у виданнях «Українська правда»,  «Укрінформ», «Цензор.нет», «Ліга.net» та «Страна.ua», а також газетах «КП в Украине», «Газета по-українськи», «Дзеркало тижня» та «Вести».Протягом періоду моніторингу беззаперечним лідером з замовлення джинси в онлайн-ЗМІ стала Житомирська ОДА. Третина всіх матеріалів з ознаками політичного замовлення стосувалась Житомирщини. На другому місці, як і минулого моніторингового періоду, виявилась Тернопільська ОДА і її очільник Степан Барна (14%), на третьому — УПЦ МП (11%).Серед усіх ЗМІ, що підлягали моніторингу, найбільше замовних матеріалів було зафіксовано на сайті «УНІАН» — 36 новин за один тиждень.   УНІАНУНІАН, як і минулого разу, є лідером з розміщення замовних матеріалів. За один тиждень — 36 матеріалів з ознаками замовлення, усі вони були політичного спрямування.Більшість таких новин стосувалися діяльності двох облдержадміністрацій: Житомирської та Тернопільської. Наприклад:Також на УНІАНі були новини на користь Української православної церкви Московського патріархату. Наприклад: «Священики УПЦ та волонтери забезпечили п’ять підрозділів ЗСУ ліками».   ОбозревательСім матеріалів за тиждень було виявлено на сайті «Обозреватель». Політичні замовні матеріали найбільше просували позицію лідера Радикальної партії Олега Ляшка. Наприклад:Економічна джинса стосувалась «ВТБ Банку» та оператора мобільного зв'язку «Київстар».   112.uaНа сайті 112.ua було виявлено шість матеріалів з ознаками замовлення, три з них вийшли на користь партії «Відродження».В одному з них партія виступила з критикою пенсійної реформи:В іншому — виступила зі звичайними популістськими заявами:   КореспондентНа сайті korrespondent.net виявлено п’ять джинсових матеріалів, чотири з яких стосувались Віктора Медведчука. Це були коментарі політика на різні теми.Наприклад, про антиросійські санкції («Медведчук прокомментировал антироссийские санкции США»), Саакашвілі («Медведчук прокомментировал скандал с Саакашвили»),  зустрічі «нормандської четвірки» («Медведчук прокомментировал разговор “нормандской четверки”»).Усі матеріали були розміщені з маркуванням «Мнение».Один матеріал з ознаками економічної джинси маркувався «Прес-реліз» і був позицією компанії оператора цифрової мережі «Зеонбуд» у конфлікті з державним підприємством «Український центр радіочастот» («Центр радиочастот решил измерять современное телевидение с помощью непригодных “железок”»).Ідентичний матеріал з таким же маркуванням вийшов і на LB.ua («Центр радіочастот вирішив вимірювати сучасне телебачення за допомогою непридатних “залізяк”»).Нагадаємо, що, відповідно до Закону «Про рекламу», рекламні матеріали в медіа мають позначатись словами «реклама» або «на правах реклами».   LB.uaНа Lb.ua за тиждень виявлено п’ять публікацій з ознаками джинси.Окрім маркування «Прес-реліз», видання використовує також «Новини компаній». Наприклад:Або ж і взагалі ніяких маркувань не ставить, особливо до матеріалів політичного характеру. Наприклад: «Нардеп Вітко наполягає на необхідності інвентаризації землі в Україні».   Цензор.netДжинсова новина на користь нардепа Вітка вийшла і на «Цензорі»: «Якщо держава не почне проводити моніторинг, то через десять років у нас не буде родючих земель, - Вітко».Загалом на «Цензорі» виявлено п’ять новин з ознаками замовлення за тиждень.Серед них були матеріали на користь федерацій металургів, які за допомогою подібних матеріалів лобіюють ухвалення чи, навпаки, неухвалення певних законів чи постанов:   Друковані ЗМІСеред друкованих ЗМІ у моніторинговий період експертами ІМІ  були виявлені 8 матеріалів з ознаками замовлення в газеті «Сегодня».Це матеріали на користь Олега Ляшка:
  • «Команда Ляшко занялась спортивным воспитанием детей переселенцев»
  • «Ляшко доказал невиновность в суде»
А також комерційні матеріали про ПАТ «Київенерго», компанію VESCO, Укртелеком.Такі матеріали видання маркує різноманітними позначками, як-от «официально», «новости компаний» та «актуально».Проте читачам може бути незрозумілим таке маркування рекламних матеріалів, тому експерти ІМІ вважають, що такі маркування є маніпулятивними та такими, що вводять в оману аудиторію. Крім того, це порушення ЗУ «Про рекламу».У газеті також виявлений матеріал на користь Гуманітарного штабу Ріната Ахметова. На думку експертки ІМІ Олени Голуб, це може бути пов'язано з редакційною політикою видання, власником якого і є Ренат Ахметов.«Звичайно, швидше за все, за такі матеріали видання коштів не отримує. Журналісти отримують прес-релізи від “Штабу” і їх ставлять. Навряд чи в когось з колективу до цього виникають якісь питання», - зауважила Олена Голуб.У газеті «Факти» виявлено два матеріали з ознаками замовлення. Один з них політичного характеру, це матеріал «Вадим Рабинович:  Правительство готово врать пенсионерам, чтобы сохванить власть». Інший матеріал комерційного характеру: «Офтальмолог Сергей Рыков: “Человеку, который пользовался очками для чтения и вдруг начал читать без них, нужно показаться врачу, - возможно, у него катаракта”» у статті наведені контактні дані «Інституту мікрохірургії ока», а лікар пропонує звертатися туди для вирішення проблем із зором.   Моніторинг проводили експерти Інституту масової інформації за підтримки програми У-Медіа Інтерньюз Нетворк у період з 24 по 30 липня 2017 року у десяти всеукраїнських інтернет-виданнях. З методологією моніторингу можна ознайомитись на сайті ІМІ.
Liked the article?
Help us be even more cool!