Моніторинг джинси в друкованих та онлайн-ЗМІ. Лютий 2017


За результатами другого тижня лютого 2017 року середній рівень джинси на українських загальнонаціональних сайтах та в національних друкованих ЗМІ склав 1,5% від загальної кількості (або 97 матеріалів з ознаками замовлення).

Матеріалів з ознаками замовлення не було виявлено на сайтах “Українська правда”,  Укрінформ та “Ліга.net”. Серед друкованих ЗМІ, джинси не було зафіксовано в газетах “КП в Украине” та в журналі “Новое время”.

Такими є результати дослідження ІМІ на предмет розміщення в матеріалів з ознаками замовлення у 10 інтернет-виданнях (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, LB.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net”, Укрінформ) та 6 друкованих виданнях (“Факты и комментарии”, “Сегодня”, “Вести”, “Дзеркало тижня”, “КП в Украине”, “Новое время”), що проводиться  за підтримки Інтерньюз Нетворк.

За даними ІМІ, співвідношення політичної та комерційної джинси склало 80% до 20% в онлайн-ЗМІ та 72% до 28% в друкованих зі значною перевагою політичної.

Джинсу розміщували як опозиційні політсили, так і ті що входять до коаліції.



Найбільше замовних матеріалів політичного характеру було розміщено на користь Олега Ляшка — 12%, Народного Фронту — 12%, Опозиційного блоку та Віталія Кличка — по 11%,  партія Батьківщина зі своїм лідером Юлією Тимошенко — 10%Відродження — 6%, УКРОП та Аграрна партія — по 4%, Віктор Медведчук — 3% та БПП — 2%. 

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення за тиждень в числовому еквіваленті розмістили сайти Обозреватель та УНІАН: по 23 матеріали. У відсотковому співвідношенні найбільше матеріалів з ознаками замовлення розмістив сайт УНІАН — 6% від загальної кількості матеріалів.

На УНІАНі співвідношення політичної та комерційної джинси склало 96% до 4%. Варто зазначити, що на даному ресурсі до політичної джинси була віднесена досить велика кількість іміджевих матеріалів, замовники яких не є політичними гравцями, наприклад УПЦ МП. Окремо хочемо зазначити, що на сайті УНІАН є кілька рубрик, присвячених регіонам (Львів, Дніпро, Одеса, Тернопіль та ін.), але до загальної стрічки новин УНІАНу потрапила велика кількість новин тільки  про Тернопільську ОДА, причому новини були досить компліментарного характеру.

На цьому сайті також зустрічались матеріали з ознаками замовлення на користь партій Відродження, УКРОП, Народний фронт, Аграрної партії.

На сайті Обозреватель кількість замовних матеріалів, що виявлені за час моніторингу, також склала 23, проте через високу загальну кількість матеріалів на сайті, відсотковий показник джинси від загальної кількості матеріалів склав 2%.

Співвідношення політичної джинси та комерційної склало 87% до 13%.

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення на сайті було розміщено на користь Олега Ляшка та Опозиційного блоку:

Також на цьому ресурсі піарились Юлія Тимошенко, Віталій Кличко, партія Відродження та Наш край.

 



12 матеріалів з ознаками замовлення було виявлено на сайті Цензор.net.

На Цензорі кількість політичних матеріалів з ознаками замовлення значно перевищує кількість таких економічних матеріалів. Так, рівень комерційної джинси на сайті склав лише 9 %, порівняно до 91% політичної джинси.

Найбільше на сайті розміщено замовних матеріалів на користь Батьківщини, Олега Ляшка та Віталія Кличка.

 

 

13 матеріалів з ознаками замовлення виявили експерти ІМІ на сайті 112 каналу, що склало 1% від загальної кількості матеріалів.

Найбільше тут матеріалів з ознаками замовлення на користь партії Опозиційний блок.

 

 

Також на сайті виявлені матеріали на користь УКРОПу та партії Відродження.

12 матеріалів з ознаками замовлення виявлено на сайті LB.ua, що склало 2% від загальної кількості матеріалів видання за тиждень. Найбільше матеріалів з ознаками замовлення було на користь Народного фронту, піарилась також партія Батьківщина.

На сайті Корреспондент за тиждень виявлено 9 замовних матеріалів, що склало 1% від загальної кількості матеріалів. Зокрема, видання просувало в основному представників опозиції та колишньої влади — Медведчука, Арбузова, Фонд Бориса Колесникова, Украинское землячество России та ін.

7 матеріалів з ознаками замовлення протягом тижня було виявлено на сайті Страна.ua, що склало 0,3% від загальної кількості матеріалів. Матеріали були на користь партії Український вибір Медведчука, нардепа від Опоблоку Сергія Львочкіна, інших представників Опоблоку, та проти в.о. Міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

7 матеріалів з ознаками замовлення виявлено за тиждень у 6 друкованих ЗМІ (4 щоденки та 2 тижневики).

Протягом періоду моніторингу в газеті Сегодня було виявлено 3 матеріали з ознаками замовлення, присвячені Аграрній партії України, Фонду Ріната Ахметова та міському голові Києва Віталію Кличку.

Сегодня від 9.02.2017:


 

В газеті Факты и комментарии також було виявлено 2 матеріали з ознаками замовлення, присвячених, зокрема, міському голові Києва Віталію Кличку.
 
Один матеріал комерційного характеру, що рекламує новобудови, виявлений у газеті Вести — Обитаемый остров: в Киеве, на Рыбальском, строят жилой квартал (від 10.02.2017):



В Дзеркалі тижня теж виявлений 1 матеріал з ознаками замовлення — Постає питання ми рухаємось до Європи чи до Євразії?. Даний матеріал є інтерв’ю гендиректорки асоціації Укртютюн Валентини Хоменко.

 

Моніторинг проводили експерти ІМІ за підтримки програми У-Медіа Інтерньюз Нетворк, з 6 по 12 лютого 2017 року. З методологією моніторингу можна ознайомитись на сайті ІМІ.

 


comments powered by Disqus