Звіт з моніторингу джинси в інтернет-ЗМІ. Червень 2016 року


У червні зафіксоване зростання матеріалів з ознаками замовлення. Так, якщо минулого місяця протягом тижня було зафіксовано 53 такі матеріали, то вже у червні їх рівень склав 75 матеріалів. Значне зростання зафіксоване на рівні політичної джинси. Співвідношення політичної та комерційної джинси у червні склало 88% політичної до 12% комерційної.

Такі результати моніторингу джинси, що проводить Інститут масової інформації.

Загалом, моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ («Обозреватель», LB.ua, «Українська Правда», Укрінформ, «Ліга», УНІАН).

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення у червні зареєстровано на сайті «Обозреватель»: 33 матеріали за тиждень, два з них комерційного характеру.

Найбільшим замовником джинси на сайті «Обозреватель» стала партія «Опозиційний блок». На користь цієї політсили було розміщено 11 промоційних матеріалів за один тиждень червня.

Основними меседжами Опозиційного блоку у червні стала критика Верховної ради та безпосередньо спікера Андрія Парубія.

  • Бойко на шпалах объяснил Раде, почему она занимается не тем, чем надо
  • В "Оппоблоке" пояснили, что должно стать приоритетным для Рады
  • Бойко: Парубий является спикером только отдельной части Рады

Окрім цього, Опозиційний блок згадав про вбивство Бузини і вимагає від Авакова відзвітувати з приводу цього питання.

  • "Оппоблок" потребовал от Авакова отчитаться о расследовании убийства Бузины

Загалом на дану політичну силу на «Обозревателі» припадає 35% політичної джинси.

Ще одним з лідерів із замовлення промоційних матеріалів на Обозі є Олег Ляшко, на його користь розміщено 9 матеріалів за тиждень, що складає 29%.

Олег Ляшко продовжив займатись популізмом

  • "Космическая цена": Ляшко рассказал, кто блокирует пересчет цены на газ для населения

А його однопартійці це виправдовують

  • Що таке популізм і чому його не треба соромитись

Ще Ляшко розповів про своє «кохання з першого погляду» та дав йому ім’я:

  • "Любовь с первого взгляда": Ляшко подарил щенку из уманского приюта новый дом
  • Ляшко оригинально назвал щенка, которого взял из приюта

На сайті УНІАН за тиждень було розміщено 27 матеріалів з ознаками замовлення і лише 2 комерційного характеру.

На цьому інформаційному ресурсі найбільше матеріалів з ознаками замовлення розміщено на користь партії «Народний фронт».

Окрім «Народного фронту» на сторінках УНІАНу  піарились Блок Петра Порошенка та партія «Відродження».

15 матеріалів із ознаками замовлення розміщено за тиждень на LB.ua, з них 5 комерційного характеру.

Тут свої матеріали розміщували голови ОДА в Дніпрі та Харкові Валентин Резніченко та Ігор Райнін

На сайті «Ліга» протягом тижня було розміщено 17 матеріалів з ознаками замовлення в рубриці «Прес-реліз». Внизу сайту зазначено, що такі матеріали видання розміщує на правах реклами. Проте згідно з Законом «Про рекламу» рекламні матеріали мають маркуватися словами «реклама», або «на правах реклами».  Відповідно, ми розцінюємо подібне маркування як відходження від закону і називаємо його неналежним маркуванням рекламних матеріалів.

На сайтах «Українська правда» та «Укрінформ» не виявлено замовних матеріалів.

Моніторинг проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк в рамках програми «У-медіа».



comments powered by Disqus