Звіт з моніторингу джинси в інтернет-ЗМІ. Січень 2016 року


У січні 2016 року рівень журналістських матеріалів з ознаками замовлення скоротився майже вдвічі, порівняно з попереднім місяцем, і склав 50 матеріалів у 6-ти інтернет-виданнях за тиждень (для порівняння, у грудні 2015 – 90 матеріалів). Це також нижче ніж середній показник за весь 2015 рік, який складав 70 матеріалів за тиждень.

Зі ЗМІ, які підлягали моніторингу, не було виявлено жодних матеріалів з ознаками замовлення на сайтах "Укрінформ", "Ліга" та "Українська правда".

Загалом, моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ  ("Обозреватель", LB.ua, "Українська Правда", Укрінформ, "Ліга", УНІАН).

Початок 2016 року стартував складною економічною і політичною ситуацією в країні, що могло стати приводом до зменшення матеріалів з ознаками замовлення. 

Найбільше замовних матеріалів цього місяця було зареєстровано на сайтах "Обозреватель" – 21 матеріал та УНІАН – 20.

На "Обозревателі" розміщували замовні матеріали такі політики як:

Олег Ляшко, на користь якого за тиждень було розміщено 3 матеріали

По чотири матеріали за тиждень було розміщено на користь Геннадія Корбана:

Та Миколи Томенка

А також політичні сили Опозиційний блок та УКРОП:

Оппозиционный блок заявил о готовности всеми средствами участвовать в восстановлении Донбасса

Як повідомляють ЗМІ Донецької області, деякі представники Опозиційного блоку зараз активно їздять по наближених до лінії розмежування українським містам та зустрічаються з людьми. Так, Наталія Королевська відвідала Слов’янськ, де її зустріли вигуками «Ганьба».

На сайті УНІАН більшість матеріалів мали не типово політичний характер, а скорше іміджевий і розміщувались на користь УПЦ МП:

Наразі УПЦ МП досить активно обговорює мовне питання ведення богослужінь, при цьому заявляючи, що ведення богослужінь церковнословянською - це вимога пастви.

Загалом на користь УПЦ МП за тиждень було розміщено 14 матеріалів. «Збільшення кількості джинси цієї структури пов’язано зі святкуванням Водохреща, популярного в народі, проте окремі матеріали носили вже надто вузько релігійний характер, - говорить експерт ІМІ Роман Кабачій, - про замовність матеріалів УПЦ МП та упередженість сайтів щодо інших конфесій (приміром, не вказувати, чиєї церкви є «Блаженніший» чи «Митрополит») є цьому непрямим підтвердженням».

На сайті LB.ua у січні (за тиждень) було розміщено 9 матеріалів з ознаками замовлення, вісім з них мали економічний характер. Це єдиний ресурс, де більшість матеріалів мали економічний, а не політичний чи іміджевий характер.

Загалом розподіл між економічною та політичною джинсою у січні склав 26% до 74% відповідно.

Моніторинг проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк в рамках програми «У-медіа».

IMI



comments powered by Disqus