Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Грудень 2015 року


Останній місяць 2015 року відзначився зростанням рівня джинси.

У грудні рівень замовних матеріалів значно зріс у порівнянні з минулим місяцем і склав 90 матеріалів (у листопаді 47) і практично досяг періоду виборчої кампанії (жовтень – 111).

Зі ЗМІ, які підлягали моніторингу, не було виявлено жодних матеріалів з ознаками замовлення на сайтах "Укрінформ", "Ліга" та "Українська правда".

Загалом, моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ: "Обозреватель", LB.ua, "Українська Правда", "Укрінформ", "Ліга", УНІАН.

Які ЗМІ розміщували джинсу та на чию користь

Найбільше замовних матеріалів було розміщено на сайті інформаційної агенції УНІАН, а саме - 41 матеріал, це майже вдвічі більше ніж минулого місяця (у листопаді  на УНІАНі було виявлено 25 матеріалів з ознаками замовлення).

16 матеріалів, що ми віднесли до політичної джинси мали іміджевий характер, ці матеріали висвітлювали діяльність Гуманітарного штабу Ріната Ахметова та УПЦ Московського патріархату. Чимало матеріалів було присвячено релігійному конфлікту на Рівненщині, але думку протилежної сторони – УПЦ КП – УНІАН не подавав.

Лише один матеріал був економічного характеру і присвячений був магазину електроніки “Фокстрот”.

Політична джинса стосувалась передусім партії УКРОП, яку пов’язують із власником УНІАНу Ігорем Коломойським. Присвячена вона була передусім арешту одного з лідерів партії Генадія Корбана та його реагуванню на інші політичні поточні моменти.

За тиждень на УНІАНі було виявлено 13 матеріалів з ознаками замовлення що стосувались партії УКРОП. Іншим партіям на сторінках сайту було приділено значно менше уваги, проте замовні матеріали були виявлені і на користь партій "Відродження" та "Самопоміч", про які також нерідко пишуть як про такі, що перебувають в орбіті Коломойського.

«Дуже дивно було зустріти на УНІАН кілька матеріалів ретрансляції думок глави АП Януковича Андрія Портнова, - зазначає експерт ІМІ Роман Кабачій. – Зрозуміло, що "гроші не пахнуть", але це наводить на думку, що й решта біглих політиків злочинного режиму мають шанси з’явитися в інформаційному полі України через легітимізацію з допомогою джинси. Що може говорити про "північнокорейський сценарій" людина, яка запроваджувала в дію диктаторські закони 16 січня?!».

32 матеріали з ознаками замовлення було виявлено експертами на сайті "Обозреватель".

З них лише 2 матеріали були економічного характеру, решта – політичні.

Найактивніше на цьому ресурсі піарився лідер Радикальної партії Олег Ляшко.

На користь цього політика на сайті "Обозреватель" було розміщено 9 матеріалів з ознаками замовлення. Такі матеріали це здебільшого популістські заяви та вимоги.

На користь Миколи Томенка на цьому ресурсі було розміщено 6 джинсових матеріалів.

Більшість матеріалів є критикою Кабінету міністрів України.

Як і раніше, сайт відзначається своїм плюралізмом в розміщенні замовних матеріалів, тут виявлені також матеріали на користь Опозиційного блоку, Геннадія Корбана, Сергія Ківалова.

У грудні зафіксоване значне зростання замовних матеріалів на сайті LB.ua. Якщо минулого місяця на цьому ресурсі виявлено всього 5 сумнівних матеріалів, то вже у цьому місяці їх виявлено 17. Проте на відміну від інших сайтів тут переважає комерційна джинса (11 матеріалів).

Більшість таких матеріалів були спрямовані на просування певних політичних рішень економічними асоціаціями.

ІМІ



comments powered by Disqus