Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Вересень 2015 року


Місцеві вибори призвели до зростання кількості джинси на загальнонаціональних інтернет-ресурсах. Так, у вересні рівень замовних матеріалів склав 122 матеріали за тиждень з 24 по 30 вересня. При цьому рівень політичної джинси у стосунку до економічної цього місяця склав 93% до 7%.

Проте варто відзначити, що не всі матеріали з ознаками політичного замовлення стосувались прийдешніх місцевих виборів. Частина матеріалів з ознаками політичного замовлення стосувалась фондів деяких політиків або ж структур, які наразі не приймають  участі в передвиборчій кампанії, таких матеріалів було 27, що склало 24% від загальної кількості політичної джинси. Натомість матеріалів із ознаками замовлення, що стосувались поточної передвиборчої кампанії, було 86.

Найагресивніше свою передвиборчу кампанію почала партія УКРОП. 26% матеріалів  від виборчої джинси стосувались цієї політичної сили. Одного сформованого меседжа передвиборча кампанія УКРОПУ не несе. Передвиборна джинса цієї політичної сили має досить ситуативний характер.

Є ряд популістських повідомлень на кшталт:

Особливо яскрава передвиборна баталія за участі цієї партії розгорнулась на її малій батьківщині у Дніпропетровську, де на посаду окрім УКРОПівського Бориса Філатова йде не менш відомий колишній очільник Дніпропетровської ОДА та член Опозиційного блоку Олександр Вілкул. Відголоски цієї «битви гігантів» виявляються у загальнонаціональних ЗМІ:

20% матеріалів з передвиборчої джинси загальноукраїнських сайтів у вересні стосувалось Віталія Кличка та КМДА. Варто відзначити, що в усіх матеріалах йдеться про передвиборчу кампанію на посаду міського голови Києва і жодних згадок про політичну силу Президента Солідарність, яку нещодавно очолив Віталій Кличко.

Головними меседжем передвиборчої кампанії мера Києва є його ефективність на цій посаді:

Практично на 100% на критиці влади побудував свою передвиборчу агітацію Опозиційний блок. На користь цієї політичної сили у загальнонаціональних інтернет-виданнях було розміщено 10% матеріалів з ознаками замовлення.

Одним із основних меседжів Опозиційного блоку є позбавлення права прийняти участь в виборах частини населення на Донбасі. Проте кого саме, і чому звичайно у повідомленнях не йдеться: основну частину повідомлення займає критика  та звинувачення на адресу влади.

6% від кількості передвиборчої джинси було присвячено партії Наш Край.

У вересні з шести інтернет-ресурсів, що моніторились, найбільше матеріалів з ознаками замовлення розміщено на сайті Обозреватель: за тиждень моніторингу на ресурсі виявлено 64 такі матеріали (62 – політична, 2 – комерційна). Сайт продемонстрував повний плюралізм у розміщені джинси. На сайті виявлені матеріали на користь більш ніж 10 суб’єктів виборчих перегонів.

На сайті УНІАН за один тиждень вересня було виявлено 53 матеріали з ознаками замовлення з них комерційного характеру всього 6 матеріалів. В основному з суб’єктів виборчого процесу на сайті піарились лише УКРОП та Віталій Кличко.

Така ситуація передусім пов’язана з редакційною політикою власника ресурсу Ігоря Коломойського, який стоїть також за партією УКРОП, а очільники партії Борис Філатов та Геннадій Корбан є його соратниками.

Слід відзначити, що і УНІАН і Обозреватель дублюють  майже всі повідомлення про УКРОП.

Присутня також низка популістських повідомлень, на кшталт таких: 

На сайті LB.ua було виявлено 5 замовних матеріалів, 4 – політичного спрямування, при цьому 2 з них присвячені голові Запорізької обласної державної адміністрації Валентину Резніченко.

На сайтах Українська правда, Укрінформ та Ліга політичних замовних матеріалів не виявлено (на останньому ресурсі виявлено невідповідним чином марковану рекламу економічного характеру).

ІМІ



comments powered by Disqus