Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Червень 2015 року


У червні рівень джинси у інтернет-виданнях в порівнянні з попереднім місяцем  збільшився майже вдвічі. У цьому місяці за один тиждень, що підпадає під моніторинг (8-14 червня включно), на шести інтернет ресурсах виявлено 81 публікацій з ознаками замовлення, тоді як минулого місяця — 49.

Перше півріччя 2015 року відзначилось складною політичною та економічною ситуацією, у звязку з цим рівень матеріалів з ознаками замовлення практично протягом всього півріччя залишався на досить низькому рівні. Однією з особливостей цього періоду став дуже низький рівень джинси на користь центральної влади. Натомість активно використовує джинсу мер Києва Віталій Кличко, що, очевидно, повязано з наближенням місцевих виборів. Зростання рівня джинси у червні теж повязано з цим фактом.

Такими є результати моніторингу джинси в інтернет -виданнях (ЛігаБізнесІнформ, Обозреватель, УНІАН, LB.ua, Укрінформ та Українська правда), що проводить ІМІ.

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення розміщено на сайті УНІАН. За тиждень експерти виявили 49 сумнівних матеріалів на даному ресурсі,  48 з них було політичного спрямування або іміджевого характеру.

 

 

 

З політичних замовників джинси найактивнішим була КМДА.

Тут і про досягнення в боротьбі з корупцією (Експерти називають онлайн-бюджет важливим кроком для боротьби з корупцією у Києві),

І про міського голову Віталія Кличка, який особисто контролював гасіння пожежі у Васильківському районі (Кличко виїхав у Васильківський район, щоб проконтролювати роботу київських служб з ліквідації пожежі)

Ну і опонентів своїх здискредитувати, на думку КМДА, не гріх (Власники незаконних МАФів протестують під КМДА на дорогих автомобілях)

І гроші на будівництво садочків у Києві знайшов (Кличко залучив фінансування на будівництво дитсадків у столиці - КМДА)

До місцевих виборів готується не лише команда діючого мера, але і нові об’єднання, що вирішили не нехтувати піаром за допомогою джинси:

За підтримки Громадської спілки "Платформа Громадянської солідарності – Мир та Народовладдя" відбулося два концерти для українських військових

Відбулися установчі збори Громадської спілки "Платформа Громадянської солідарності – Мир та Народовладдя"

На УНІАНі продовжують розміщувати велику кількість іміджевих матеріалів УПЦ МП:

В УПЦ порівнюють канонічність з умовами вступу до НАТО

В УПЦ вшановують пам’ять загиблих українських воїнів та допомагають учасникам бойових дій та членам їх сімей

В УПЦ МП відкидають звинувачення про те, що їх священники не підтримують українських військових

Такі матеріали розміщуються в підрозділі сайту «УНІАН Релігія», як стало відомо ІМІ, даний підрозділ фінансується УПЦ Московського патріархату.

Продовжує розміщувати свої матеріали на УНІАНі і Фонд Ріната Ахметова:

Штаб Ахметова перенаправил гуманитарный груз в Мариуполь – проезд в Донецк закрыт

Штаб Ахметова запускає нову програму – "Мирне літо – дітям Донбасу"

22 матеріали з ознаками замовлення у червні розмістив сайт Обозреватель, 15 з них політичного характеру.

На Обозі піарилась також КМДА (Кличко отрезал МАФовикам: Киев не будет городом киосков)

Ну і ті ж новини, що на УНІАНі, про контролювання гасіння пожежі під Васильковом та будівництво дитсадків.

Але лідером з розміщення незаконної реклами на Обозревателе став Опозиційний блок:

В Оппозиционном Кабмине считают, что Hyundai были закуплены по адекватной цене

Почему у "Оппоблока" высокий рейтинг

Вилкул узнал, как быстро обеспечить жильем миллион украинцев

Вілкул як був на посаді віце-прем'єр-міністра України два роки — не знав, як забезпечити житлом українців, але як тільки потрапив у опозицію – прозрів.

Також на Обозі були матеріали на користь Штаба Ріната Ахметова, Олега Ляшко та Миколи Томенка.

Активно піарилась також і Укрпошта:

З метою зменшення антиукраїнського впливу на населення Донбасу, Укрпошта відправила в зону АТО 5 тонн періодичних видань

Програма з енергозбереження на Укрпошті сприятиме мінімізації витрат на спожиті енергоресурси

5 сумнівних матеріалів на своїх сторінках за тиждень розмістив сайт LB.ua. і один ЛігаБізнесІнформ.

Це вперше за час моніторингу матеріали з ознаками замовлення виявлено на «Лізі». ІМІ нагадує, що згідно Закону «Про рекламу», рекламні матеріали мають маркуватися словами «Реклама» або «На правах реклами».

«Неприємно здивувала поява неналежно маркованої реклами ЛігаБізнесІнформ: під плашкою “Официально” розміщено один матеріал з Київської обласної адміністрації», — відзначив експерт ІМІ Роман Кабачій.

Співвідношення політичної та комерційної джинси у червні склало 89% до 11% відповідно.

Моніторинг проводиться за підтримки Інтернюз Нетворк.

 

 



comments powered by Disqus