Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Жовтень 2014 року


Моніторинг джинси, що проводить Інститут масової інформації, показав чітко — нові обличчя суттєво не вплинули на рівень замовних матеріалів. Тож уже чим, а відсутністю джинси парламетська виборча кампанія осені 2014 року не відзначиться точно.

Головним висновком моніторингу поки що є те, що джинсують усі. Різниця тільки в кількості й примітивності матеріалів. Лідером із розміщення джинси у вересні в друкованих виданнях стала «Батьківщина» на чолі з Юлією Тимошенко. Такі результати щоденного моніторингу 6 загальнонаціональних друкованих видань («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень»).
Третина (29%) від усієї політичної джинси, розміщеної у вересні, стосувалася цієї політичної сили. Головним спікером у цій політичній силі традиційно є Юлія Володимирівна: у 77% замовних матеріалах вона є героєм або коментатором.

Джокером у команді Тимошенко стала льотчиця Надія Савченко, яку і стали активно юзати в джинсі:

  • «Льотчиця Надія Савченко очолила список Батьківщини» («Газета по-українськи» (ГПУ) від 16.09.2014 року),
  • «Пленная летчица Надежда Савченко: На выборы пойду вместе с Батькивщиной» («Комсомольская правда в Украине» (КП) від 16.09.2014 року),
  • «Юлия Тимошенко: "Будем добиваться дипломатического статуса для Н.Савченко"» («Факти» від 03.10.2014).
  • Ще один козир Тимошенко отримала прямо з рук Президента, коли той подав до ВР Закон «Про особливий статус Донбасу»:
  • «Большинство граждан Украины негативно оценивают законы об особом статусе Донбасса» («Факти» від 26.09.2014),
  • «Президент має накласти вето на свої закони» (ГПУ від 23.09.2014),
  • «Тимошенко: законы про Донбасс отдают его под контроль России» (LB.ua від 16.09.2014).

Намагається не відставати від лідера в джинсі й Сергій Тігіпко, тож друге місце за «Сильною Україною», яка розмістила 26% джинси в друкованих загальнонаціональних виданнях. 

Так, Тігіпко, як голова єдиної, на його думку, опозиційної партії, яка має пройти до парламенту

  • («Среди 6 партий, проходящих в парламент, только 1 — оппозиционная» від 06.09.2014 «Сильна Україна стане конструктивною опозицією» ГПУ від 30.09.2014) критикує нинішню владу, так би мовити, на «законних» підставах:
  • «Сергей Тигипко: “Правительство упустило время —теперь проблемы промышленных предприятий нужно решать индивидуально”» (КП від 18.09.2014),
  • «У влади немає політичної волі діяти рішуче» (ГПУ від 12.09.2014),
  • «Сергей Тигипко: “Вместо предоставления особого статуса захваченным районам и амнистии боевикам разумнее было бы провести реформу по децентрализации власти”».
  • «Сильна Україна» є також партією одного лідера: в 78% матеріалів про цю партію спікером є Сергій Тігіпко.

Із твердженням Тігіпка «про одну опозиційну партію» напевно не можуть погодитися його колишні партайгеноссе з Партії регіонів, які наразі йдуть у списках «опозиційного блоку». Блок зайняв третю позиціюв рейтингу джинсовиків і наджинсував 20%.
Вони теж асоціюють себе з опозицією — не лише в назві — й, відповідно, на повну критикують нинішню владу:

  • «Опозиционный блок» предлагает власти вспомнить об экономике или уйти» («Сегодня» від 25.09.2014),
  • «Кто ответит за тысячи погибших и десятки тысяч искалеченных жизней» («Сегодня» від 18.09.2014).
  • Саме ця політична сила ідентифікує себе як "партію миру":
  • «“Партия мира” против “партии войны”» (КП від 18.09.2014),
  • «Опозиційний блок —це партія миру» (ГПУ від 23.09.2014).

У цій силі є кілька чітких спікерів, яких використовують у джинсі. Насамперед це голова виконкому Партії розвитку України Сергій Ларін, у половині джинси «Опозиційного блоку» згадується саме він. Інші відомі діячі — це глава Фонду «Українська перспектива» та віце-прем’єр в уряді Азарова Олександр Вілкул — 26%, ще один екс-віце-прем’єр Юрій Бойко є головомовцем у 21% матеріалів про цю політсилу.

Премію на найбезглуздішу джинсу, на думку експертів ІМІ, має отримати партія-новачок «Заступ».
Ця партія, попри позиціонування себе як партії для аграріїв, тобто селян, як не парадоксально, основну масу своїх замовних матеріалів розміщує в інтернеті.

Згідно з Моніторингом джинси в інтернет-виданнях, 31% матеріалів із ознаками замовності у вересні стосувалися Всеукраїнського об’єднання «Заступ».

Це єдина політична сила, яка не має виразного лідера. Так, майже всі спікери цієї партії використовуються в джинсі однаково: Віра Ульянченко — 15%, Андрій Китаєв — 15%, Ірина Синявська — 15%.

  • «"Заступ" удивил: в пятерку лидеров вошел сельский голова, — аналитик Андрей Китаев», — йдеться на УНІАНі. Але не тільки цим дивує «Заступ», але й рейтингами, які самі собі «аграрії» малюють:
  • «"Треть украинцев живёт в деревне, и они поддерживают «ЗАСТУП». Поэтому мы уверены, что наберём не менее 7% голосов", — отметила заместитель лидера партии "Заступ" Ирина Синявская.
  • І сумою коштів, які, за словами одного з заступників голови політсили, використовують для дискредитації партії:
  • "Мне стало известно, что против партии "Заступ" запланирована грязная пиар-кампания. Ее основная цель — дискредитировать политсилу в глазах украинцев. По моей информации, на ее реализацию выделили фантастическую сумму — около 1 млн долларов", — подчеркнул Кузьменков», — йдеться на сайті «Обозреватель».

Деталі про інших лідерів моніторингу джинси як у друкованих, так і в інтернет-виданнях див. в інфографіці.

Варто зазначити плюралізм друкованих видань до розміщення джинси різних політичних сил. Практично всі газети, що розміщують джинсу, розміщують її приблизно на однаковому рівні про кожну з партій.

Так, наприклад, «Комсомольская правда в Украине» за місяць розмістила 7 матеріалів про «Батьківщину», 6 — за «Сильну Україну», 5 — за «Опозиційний блок».

ІМІ



comments powered by Disqus