Звіт з моніторингу гендерного балансу. Червень 2014 року


У червні 2014 року рівень дотримання гендерного балансу в друкованих та інтернет-ЗМІ України залишився на низькому рівні. Так, рівень представленості жінок в інтернет ЗМІ за сумою трьох категорія (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей) склав всього 19%. Ненабагато кращі показники і в інших типах ЗМІ, що досліджує ІМІ. На 20% представлені жінки в журналах, та на 31% в газетах. Такі дані моніторингу дотримання гендерного балансу, що проводить Інститут Масової Інформації.

Тепер детальніше рівень представлення чоловіків та жінок за трьома категоріями:

Категорія Експерти в матеріалах:

Газети – чоловіки  77% – жінки 23% (у травні  70% та 30% відповідно)

Журнали – чоловіки 83 % – жінки 17 % (74% – 26%)

Інтернет – чоловіки 83 % – жінки 17 % (84% – 16%)

Категорія Герої матеріалів:

Газети – чоловіки 65% – жінки 35% (71% – 29%)

Журнали – чоловіки 83 % – жінки 17 % (67% – 33%)

Інтернет – чоловіки 88 % – жінки12 % (87% – 13%)

Категорія Фото:

Газети – чоловіки 64% – жінки  36% (58% – 42%)

Журнали – чоловіки 75 % – жінки 25 % (75% – 25%)

Інтернет – чоловіки 72% – жінки 28 % (87% – 13%)

Найкращі показники з дотримання гендерного балансу продемонстрували видання «Комсомольская правда в Украине» та «Факти», які отримали 2,3 бали (Примітка: оптимальний для видання є 1 бал, оскільки означає дотримання гендерної рівноваги у виданні. Відповідно, якщо менше одиниці – переважають жінки, більше – чоловіки), але навіть у цих виданнях рівень представленості жінок більш ніж у 2 рази менший ніж чоловіків.

Найгірші показники у інтернет- видання Ліга, яке отримало 6,7 бали.

Інтернет-ЗМІ:

УНІАН – 3,7 (у травні - 4,4)

Ліга – 6,7 (6,3)

LB.ua – 6,5 (5)

Українська правда – 3,5 (4,55)

Обозреватель – 3,4 (4,55)

Газети:

«Комсомольская правда в Украине» – 2,3 (1,4)

 «Факти» –2,3 ( 1,9)

«Сегодня» – 3,2 (3,9)

Журнали:

«Український тиждень» – 3,8 ( 3,5)

«Корреспондент» – 3 ( 2,9)

Тож, покращили свої показники в порівнянні з минулим місяцем інтернет видання УНІАН, Українська правда та Обозреватель та газета «Сегодня».

У червні головними темами в інформаційному просторі України були: Інавгурація Президента Порошенка,  АТО, Чемпіонат світу з футболу, перші призначення Порошенко, звільнення та повторний арешт Лозинського, полон льотчиці Надії Савченко, смерть екс-спікера Верховної Ради Івана Плюща.

Тож між головних тем місяця лише одна типово жіноча – це полон української льотчиці Надії Савченко та подальше її незаконне перевезення до Росії. Програш Юлії Тимошенко на виборах президента фактично викинув її із публічного простору.

У межах інших тем лише незначна увага приділялась жіночому компоненту. Так  в межах інавгурації Президента увага була привернута до Першої леді, так особливо активно обговорювали її стиль та сукню, в якій пані Порошенко була присутні на інавгурації, цю тему активно коментували жінки – стилісти.

В рамках висвітлення чемпіонату світу з футболу, відразу двома газетами було надруковано матеріал про дружин відомих футболістів.

Серед 10 головних призначень Президента лише одну посаду отримала жінка – головою національного банку стала Валерія Гонтарева. В межах висвітлення цієї теми на сайті Українська правда трапився конфуз. Новину про призначення Гонтаревої назвали «Головою нацбанку стала жінка» після певного громадського тиску цю назву було змінено на «Вперше головою Нацбанку стала жінка» тобто аспекти певним чином були переставлені.

Всі інші головні теми були суто чоловічі. Серед поточних тем газети писали про багатодітних матерів, кримінальні злочини скеровані проти жінок (приміром в Немішаєвому під Києвом хлопець-наркоман вбив свою матір та сестру, репортаж про це зробила «Комсомолка»), жіночі фольклорні колективи, жінку-бізнесвумен, котра вивезла зі Слов’янська десятки сімей в Харківську область. Серед інтерв’ю можна виділити обширну розмову головреда «Комсомолки» Оксани Богданової із генпродюсером групи Інтер Ганною Безлюдною, котра намагається виправдати неоднозначну політику каналу «непідготовленістю українських ЗМІ до того що сталося в країні».

Найбільше жінок – експерток залучалось в межах висвітлення медичних тем та обговорення стилю вбрання родини Президента.

IMI



comments powered by Disqus