IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

18

54

5

21

Медіавподобання Донецької області та непідконтрольних територій: Росія чи Україна?

Хто робить інформаційну погоду на непідконтрольних територіях Донеччини? Які телеканали мають у доступі мешканці окупованої частини Донеччини та Луганщини? Яка частка маріупольців обирає Фейсбук та який відсоток українців Донецької області цікавиться російськими ЗМІ? На ці та інші питання дає відповіді соціологічне дослідження, що його проведено компанією GFK на замовлення ІМІ.

Телебачення VS соціальні мережі

Користувачів соціальних мереж у Донецькій області чи не найменше в опитаних областях країни – 49%. Порівняно з минулим роком це на 4 відсотки більше.  Користувачів, що мають сторінку Вконтакте та Однокласниках, однакова кількість – по 35%, та 15% опитаних зареєстровані у Фейсбуці. Загальний показник користування соцмережами у Бахумті – 44%, у Волновасі – 46%, у Краматорську – 47%. У Бахмуті російська соцмережа ВК приваблює 24% опитаних, Однокласники – 35%, у Волновасі ці соцмережі – 34 та 35% відповідно. Слов’янськ-Краматорськ – 37% Вконтакті та 29% Однокласники. У Фейсбуці вище перелічені міста мають акаунти приблизно однакової кількості людей – це 13% та 14%.

5

У Маріуполі, великому промисловому та культурному центрі Донецької області, 56% опитаних користуються соціальними мережами, кількість таких зросла з минулого року на 3%. Фейсбук у столиці Приазов’я займає найвищий показник в області – це чверть опитаних (24%), але тут поки що Американська мережа програє Однокласникам – 44% опитаних маріупольців мають аккаунт у цієї мережі та 41% Вконтакті. З кожним роком кількість людей, що залучені до соціальних медіа, збільшується, але все одно найбільший вплив на аудиторію досі має телебачення.

4

Такі, що отримують інформацію з телеекранів загальнонаціональних мовників, складають більшість населення Донецької області – 81%. І також більшість, це 60%, дивиться Інтер, далі йде 1+1 та ТРК Україна – 57% та 54% відповідно.

3

На зрівняння, онлайн-медіа цікавиться 58% мешканців області. На першому місці за популярністю міський маріупольсьский сайт 0629.com.ua – 12%, далі йде сайт телеканалу 112.ua – 6% читачів заходять за новинами, а ось у censor.net та korrespondent.net – набрали всього лише по 3%.

Про загальну медіаситуацію у Донецькій області та Краматорську також читайте на сайті ІМІ у Дослідження медіаситуації Донецької області

Російські ЗМІ та Донеччина

Згідно із опитуванням, 84% мешканців Донеччини дивляться українське телебачення, а 13% – російські телеканали, половина опитаних – це 51% – обирають місцеві телеканали. Перша трійка серед місцевих ТБ виглядає таким чином: Сигма-ТВ (м. Маріуполь) – 14%, Орбита – 12% (м. Покровськ), ТВ-7 (м. Маріуполь) – 12%.

7

Щодо інтернет-ЗМІ, то 14% області опитаних отримують інформацію з українських ресурсів і 5% періодично зазирають у російські інтернет-видання. Місцеві інтернет-ресурси цікавлять – 24% респондентів. Перша позиція у міського маріупольського сайту 0629.com.ua – 12%, дочірній сайт Покровську 06239.com.ua та severcity.info всього лише по 2% опитаних. Це можна пояснити більшою потенційною аудиторією Маріуполя та кількістю населення у цих містах загалом.

Щодо непідконтрольних територій Донеччини та Луганщини, тут інформаційна картина виглядає далеко не на користь України. Зокрема, мешканці цих місць майже не мають доступу до українських інформаційних ресурсів, та й згідно з опитуванням не дуже й цікавляться ними. Погоду в інформ-просторі окупованої частини цих двох східних областей робить Росія. 82% – дивляться телебачення, перша трійка телеканалів така: Россия-1 – 54%, Россия-24 – 53%, НТВ – 47%. Майже дивом виглядає в цьому рейтингу поява єдиного українського мовника, це канал 1+1 – 28%, такий саме відсоток і у Новороссия-ТВ та Лайфньюс.

6

Серед інтернет-ЗМІ ситуація трохи краща, у десятку трапили три українські сайти: Кореспондент, УНІАН та Segodnya.ua – 8%, 7%, 4% відповідно. Першу трійку займають Lifenews.ru – 12%, Novorossia.su – 11%, DNR.online.ru – 9%.

Опитування громадської думки проводилось компанією GfK на замовлення Інституту масової інформації за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI) та USAID у січні-березні 2017 р. у восьми областях Сходу та Півдня України (Дніпропетровська, Харківська, Запорізька, Миколаївська, Херсонська, Одеська, території Донецької та Луганської областей, які контролюються урядом України). Всього було опитано 15 103 респонденти. Теоретична похибка не перевищує 1% для всієї вибірки та 2,5% для кожної області окремо з вірогідністю 0,95. Перша хвиля дослідження була здійснена у листопаді 2015 — січні 2016 р. та охопила 13 830 респондентів у шести областях Сходу та Півдня України (всі вище згадані, крім Херсонської та Миколаївської областей).

Юлія Гаркуша-Галко, регіональна представниця ІМІ у Донецькій області

Дослідження було проведено за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Ще Блоги