IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

27

81

5

34

Майбутнє фейків та новин

Сьогодні почула вчергове міфологію про те, що новин скоро не буде. Їх замінять емоційні судження))
Насправді, емоції в новинах – це минуле десятиліття. Що на сьогодні актуально – це маніпуляції, фейки, дезінформація, якщо говорити про контент. Ніхто не встигає перевіряти і спростовувати заяви політиків, скажем прямо. Проблема номер два – виживання ЗМІ взагалі, враховуючи, що рекламні ринки в ЗМІ падають. Ми побачимо на наступних виборах політиків, які будуть рекламуватися не в ЗМІ, а таргетовано в соцмережах – так, як це було в США на виборах Трампа.
На перший план виходять інтернет, соцмережі, роботизація і штучний інтелект. Я навіть не виключаю, що новини через 10 років будуть генерувати і складати в стрічку роботи.

Що лишиться людям? 
Аналітика, оцінки і інтерактив – допомога аудиторії з вирішенням їхніх проблем. Ми напевно отримаємо загальнонаціональних теоретиків-“інформаторів” і місцевих практиків-“вотчдогів”.

Що стосується теоретиків, це будуть два типи ЗМІ, очевидно, що це буде загальнонаціональний рівень:
– агрегатори контенту (думаю, що буде більша роботизація процесу).
– аналітики, які будуть пояснювати.

Де тут факт-чекінг?
Ніде. В агрегаторах факт-чекінг неможливий в принципі, тому що не ті обсяги, не та швидкість. А аналітики будуть продукувати в рази менше текстів, і ВСЕ перевірити буде неможливо. Як варіант, можливо, буде якийсь робот або окремий вид академічних структур, які будуть займатися виключно перевіркою, і все.
Що стосується практиків, це будуть локальні моделі, бо тільки на локальному рівні можна буде працювати безпосередньо з вирішенням проблем.
Локальні медіа, які будуть пояснювати, що відбувається у тебе за вікном, простими словами. Будуть відповідати на листи, спілкуватися з читачами. Фінансуватимуться місцевою громадою.
Журналісти-активісти, або citizen journalists, теж місцеві. Вони будуть зриватися, виїжджати і вирішувати проблеми у сусідньому селі, і теж про це писати. Можливо, це будуть відеоблоги, короткі, можливо, у це трансформуються групи в соцмережах, або це будуть пабліки в соцмережах, з нативною рекламою, і ось тут я допускаю, що будуть емоції.
Соцмережі (і штучний інтелект), маніпуляції і способи заробітку для ЗМІ – адженда на найближчі роки. Можливо, я помиляюсь і ЗМІ виглядатимуть інакше або зникнуть взагалі. Побачимо)

 

Оксана РОМАНЮК, виконавча директорка ІМІ

Ще Блоги