IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

27

81

5

34

Акули і кити: як будувати ефективну комунікацію між ЗМІ та ГО

Медіа не беруть контент від ГО? А може все-таки беруть, але якийсь особливий? Де ж тут собака порилась?

Тримайте підсумки нашої дискусії між китами – керівниками ЗМІ і акулами – ГО:

1. Зараз ЗМІ цікавить короткий контент. Не треба писати прес-релізи на три сторінки. Те, що працює, – це чітка і точна інформація, якщо можете втиснутись в ОДИН абзац – взагалі круто. Пишіть цей абзац на ФБ і тегайте журналістів. А от далі вже можете, як каже стріляна комунікаційна акула Ярина Ясиневич, “розгорнути плахту” і дописати деталей, додати контактів і т.п. – поступово розвивати тему. Але не зразу, спершу для ЗМІ видавайте чіткі і дуже короткі меседжі.

2. Зараз у багатьох ГО буде розрив шаблону: картинка не працює. Акції з коровами, бідонами і активістами, які надувають і запускають повітряні кулі, – не працюють! Навіть інфографіка працює мало. Наші медійні кити сказали, що картинками вони перенасичені (навіть і я, будучи акулою, перенасичена акціями теж, чесно вам скажу). І на вашу мегаакцію, у кращому випадку, ЗМІ пришлють фотографа. Але у стрічку новин вона не потрапить. Не треба картинок – давайте СЕНСИ і інформацію. Картинку ЗМІ намалюють самі, у них є для цього спеціально навчені відділи людей.

3. Активісти, не пишіть суб’єктивно, бо це підозріло. Не вживайте емоцій і не роздавайте оцінок особистостям, якщо ви маленька акулка і вам треба привернути увагу великих медіакитів. Пишіть і говоріть по суті справи, щоб ЗМІ бачили що ви а) незаангажовані і б) вас цікавить саме справа, а не хряпнути на когось бруду на замовлення. І не йдіть, упасиГосподи, через рекламний відділ ЗМІ – це хрест на довірі до вашої ініціативи.

4. ЗМІ шукають контент, щоб наповнити стрічку новин. ГО може стати “інформаційним спонсором” і продукувати цей контент, давати експертів. ТОМУ акули повинні вивчити повадки медіакитів, і, можливо, пора їм перетворюватися на китових акул. Тобто активісти, благодійні фонди, ГО повинні знати принципи написання інформаційних матеріалів, орієнтуватися в проф.стандартах, етиці, в трендах (наприклад, ЗМІ зараз цікавлять персоналізовані історії – ось ви благодійний фонд, ви надаєте допомогу, і як такої аналітики і новин у вас нема. Що робити? Чому б не пропонувати ЗМІ історії людей, яким потрібно допомогти).

5. Проблема багатьох ГО у тому, що вони сконцентровані на собі, видають інформацію про себе – а не про предмет, яким вони займаються. Або ж видають інформацію на вузьку ЦА – тільки для воїнів АТО, тільки для багатодітних матерів чи людей з інвалідністю. Так, фонову інформацію про себе обов’язково треба давати, працювати на свій імідж, вести сайти і друкувати звіти – але не чекайте цього в новинах! В новини давайте контент по темах.

Це дуже коротко те, що було проговорено, насправді говорили ще купу серйозних і важливих речей.

Дякую учасникам і учасницям за цікавезну дискусію – люди стояли навіть в проходах. Я ось навіть сама переосмислюю підходи до комунікації зараз:)

Ще Блоги