ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Новини фейсбучного міста

10.02.2017, 13:21

Якщо між популярними новинами і цікавими не можна поставити знак тотожності, то чи означає це, що у франківців є запит на появу нішевих локальних медіа? Троє головних редакторів місцевих інтернет-видань діляться інформацією про читачів і найпопулярніші новини на своїх ресурсах – "Галка", "КУРС", "Репортер". Місцеві жителі розповідають про цікаві їм новини і де їх шукати.

Що кажуть редактори

Роман Турій, головний редактор "Галки": "Доводиться обирати, чи писати про кожну аварію".

"Галка"  інтернет-видання про місто і його жителів. Цільовою аудиторією "Галки" є мешканці Івано-Франківська та області, середній вік – 35 років. Щогодини у стрічку додають новину нелокального значення: загальноукраїнської чи міжнародної тематики. 

Основна частка читачів приходить на сайт з соціальних мереж. Роман Турій розповідає, що найбільше трафіку видання отримує з Facebook: "Це активні люди, які коментують і поширюють новини. Чимало читачів ще студенти: здобувають освіту або завершують навчання в університетах. Більшість  ті, хто вже знайшли себе в житті  працюють. Їм цікаве життя і міста, і України. Щогодини стараємося поставити новину не тільки місцевого значення: вона може стосуватися як загальноукраїнських питань, так і міжнародної тематики.

Найбільше уваги серед новин на сайті притягують новини про негатив: "На сайті можна побачити окремі розділи: ДТП, скандальні забудови, катастрофи. Люди найбільше читають про кримінал, загалом – "трешняк". Навіть нам повідомляти ці новини неприємно. Доводиться обирати, чи писати про кожну аварію, а буває їх по 5-6 на день".

Головний редактор видання додає, що читають на сайті і позитивні новини: "Особливо такі, що можуть змусити радіти чи пишатися. Це історії успіху, перемоги місцевих спортсменів чи підприємців. Цікавий феномен, що як тільки у місто приїжджає "Океан Ельзи" – новини про групу обов’язково будуть у топі.

 

Сергій Борис, головний редактор "КУРСу": "У нас фейсбучне місто".

Інтернет-видання "КУРС" прагне до 100% наповнювати стрічку місцевими новинами  міста і області. Інколи повідомляють новини національного значення. Цільова аудиторія "КУРСу" – мешканці Івано-Франківська та області, віком від 24 років (з ядром 34-36).

"З Facebook працюємо системно, саме звідси маємо найбільшу частку аудиторії. Інші соціальні мережі для нас не пріоритетні. Взагалі, Івано-Франківськ – фейсбучне місто", – ділиться спостереженнями головний редактор.

Сергій Борис вважає, що з франківським читачем працює правило "добра новина  це новина про погане": "Франківці читають погані новини. Резонансний кримінал, ДТП, арешти. Чим вища посада у того, кого пов’язали на хабарі, чим більша сума  тим популярніша новина. Це, може, й не дуже приємно визнавати, але факт  такі новини мають велику відвідуваність. Психологи давно пояснили причини цього. Зрештою, так було завжди, відколи працює індустрія новин: людям підсвідомо комфортно від думки, що лихо трапилося не з ними".

Також на сайті популярними є новини про події, які в той чи інший спосіб стосуються щоденного життя місцевих жителів і мають вплив безпосередньо на їхні родини: про громадський транспорт, ремонти доріг, зміни тарифів, податки тощо.

Читачам "КУРСу" подобаються і хороші місцеві історії, які надихають і показують, що не все так довкола нас погано: "Новини про успіх чи перемоги часто стають не менш популярними за погані. Наприклад, іграшки з Івано-Франківська показали на міжнародній виставці у Німеччині. Люди цьому радіють і поширюють новину. Ми свідомо стараємося будувати на таких історіях не тільки новини, але й статті. Наприклад, наші тексти в рамках проекту про значення євроасоціації для Прикарпаття ми будували як розповіді про важкі, але все ж перемоги".

Головний редактор "КУРСу" жартує, що не варто забувати про місцеве світське життя і розваги: "На фото зі студентських конкурсів краси заходять і будуть заходити. Чи купання на Йордан. Хоча свято релігійне, але переважна більшість йде на річку зі смартфонами, камерами, щоб задокументувати свій подвиг, виставити і зібрати лайки)) В такому вигляді це все ж більше світська подія, ніж духовна".

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Журналістика без «поганих новин» - точно журналістика?

 

Андрій Філіппський, головний редактор "Репортера": "Ми орієнтуємося на сімю".

Івано-Франківський портал новин (сайт тижневика – газети "Репортер"). Аудиторія: жителі міста та області, віком від 20 до 50 років. Газетних матеріалів на сайті не більше 10%.

"Ми видання локальне, у нас дуже мало новин загальноукраїнських чи міжнародних. Якщо такі і з’являються, то в них зазвичай фігурують вихідці з Прикарпаття",  каже Андрій Філіппський.

Статистика сайту "Репортер" показує, що серед популярних новин переважають криваві. Андрій Філіппський називає це сумною картиною, від якої, на жаль, нікуди подітися: "Криваві новини годують сайти. Не всі видання можуть визнати, що можна заробляти трафік не тільки на криміналі. Тести, рейтинги, кримінал, суїциди. Свідомо не ставимо новин про самогубства вже 4 роки. Психолог, яка колись виступала як експерт в одному з наших матеріалів, пояснила: як би ви цю тему не подавали, як би не переконували людей, що це неправильно,  такі тексти спонукають людей вчинити це".

На думку головного редактора, читачі не завжди готові відверто зізнатися, що насправді читають у новинах: "Я не переходжу у Facebook на матеріали із заголовками "Шок, жесть, 18+", бо розумію що це марна трата часу. Але більшість читачів ведеться на криваві новини. Такі не потребують багато часу і додають порцію адреналіну. Коли бачиш лонгрід, написаний професійно і від відомої людини, то розумієш, що знадобиться 15-20 хвилин на його прочитання. В когось на це часу може й не бути".

Позитивні новини також популярні на сайті "Репортера": "Читають про конструктив, те, що можна назвати кейсами, що читачі можуть застосувати з користю для себе: приклад доброго невеличкого бізнесу чи якоїсь перемоги",  розповідає Андрій Філіппський.

 

Що кажуть читачі

Новини про культурне життя міста, безвізовий режим, мистецтво, архітектуру, підприємництво, наукові відкриття, освіта, спорт  це неповний перелік тем, які, за словами опитаних мешканців Івано-Франківська, привертають увагу у стрічці на Facebook. Кажуть, таких новин і матеріалів на місцевих сайтах зараз бракує – тому цікаву інформацію знаходять на всеукраїнських тематичних медіа. Більше в аудіозаписі:

 

В опитуванні брали участь 20 респондентів, віком від 19 до 27 років. Серед них: студенти, громадські активісти, художники, архітектори, філологи. Вони погодилися відповісти на два запитання: Чи цікавляться вони місцевими новинами? Яка тематика новин привертає їхню увагу в інтернеті, зокрема у стрічці Facebook?

Опитування проводилося у громадському ресторані "Urban Space 100".   

Звісно, ця вибірка є незначною: респонденти обиралися випадково і не можуть представити інтересів всіх жителів міста. Варто також зважити на те, що не кожен охоче зізнається, як часто переходить за лінком на новину про чергову ДТП. Та якщо вірити статистиці головних редакторів інтернет-видань, більшість читачів цікавить саме кримінальна хроніка, а на практиці  за кілька годин не вдалось знайти жодного прихильника "трешу". З проведеного опитування зрозуміло, що поняття популярних і цікавих новин не є тотожними для міської молоді.

Залишається актуальним питання: де франківці можуть знайти новини на теми, що їх цікавлять? Є десяток інтернет-видань, які щодня заповнюють інформаційний простір новинами на суспільно-політичні теми. Чи є на ринку умови для появи локального медіа з тематичним контентом і чи вистачатиме йому читачів?

"Безумовно, що криміналом, новинами про ДТП і судовими хроніками потреби читачів не обмежуються. Тому це лише частина контенту місцевих видань, які намагаються бути універсальними для місцевої аудиторії, тобто писати "про все для всіх", – відповідає головний редактор інтернет-видання "КУРС" Сергій Борис.

На його думку, значного запиту на нішеве локальне медіа, яке зосередило б свою увагу виключно на місцевій культурі чи світській хроніці, на цей час в Івано-Франківську немає. Франківські ЗМІ пропонують відповідні рубрики чи сторінки. "Місцеві медіа могли б пробувати запускати тематичні проекти у вигляді субсайтів, якихось окремих брендів. Бачу спроби, але, по-моєму, слабкі. Для появи тематичних медіа про ту ж місцеву культуру чи дозвілля потрібно, щоб спочатку тут з’явилися самі ці явища. Бо поки що з цим негусто. Бідненьке у нас культурне життя, якщо, наприклад, концерт Гайтани – чи не єдина музична подія останнього кварталу. І той врешті скасували :)".

Яким би бідним на події не було культурне життя міста зараз, про яскравий виступ дуету з Чикаго "Nickel & Rose" франківські видання згадували хіба в анонсах. "Криваві новини годують сайти", – розповідав Андрій Філіппський, головний редактор "Репортера". Вони піднімають трафік сайтів і допомагають заробляти на рекламі, але локальні медіа можуть і більше уваги надавати запиту вибагливої молодої аудиторії. За відсутності у місті тематичних медіа існуючі інтернет-видання можуть використовувати теми освіти, науки, культури і спорту як іміджеві проекти, а ті в свою чергу допоможуть залучити нових читачів, які аваріями на дорогах не цікавляться.

Текст: Тарас Малий, регіональний представник ІМІ в Івано-Франківській області, для сайту "Курс"

Матеріал підготовлено в рамках проекту "Мережа медіа-спостерігачів", який виконує Інститут масової інформації (ІМІ) за підтримки Посольства США.
Liked the article?
Help us be even more cool!