ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Лише третина райрад Кіровоградщини дотримується норм Закону України “Про доступ до публічної інформації”

16.03.2017, 13:36

Згідно з нормами Закону України “Про доступ до публічної інформації”, кожен громадянин України може звернутися до представника владних повноважень із запитом і отримати необхідну йому інформацію протягом 5 робочих днів. Існують, звичайно, певні виключення, однак даним правом за останні декілька років достатньо активно користувались не лише журналісти, але й громадські активісти та просто небайдужі жителі області, що інколи просто засипають ради та адміністрації своїми запитами. На жаль, на сторінках у соцмережі Facebook та місцевих ЗМІ нерідко можна прочитати інформацію про ту чи іншу районну раду Кіровоградщини яка, незважаючи на вимоги Закону, проігнорувала звернення чи невмотивовано затримала надання відповіді. Підтвердити чи спростувати інформацію щодо невтішних тенденцій я вирішив шляхом проведення невеличкого моніторингу та направлення на адреси рад тестових листів з різних електронних пошт. В тексті листа містились прохання про надання різноманітної інформації, що не потребувала додаткової обробки чи аналізу – достатньо було лише скопіювати її з офіційного сайту тієї чи іншої ради. І от які результати ми маємо після двох тижнів, або ж 10 робочих днів очікування.

Районна рада

Контактний телефон

Контактна електронна пошта

Строк очікування відповіді на інформаційний запит

Благовіщенська райрада

2-29-66

[email protected]

7 днів

Бобринецька райрада

3-42-08

[email protected]

5 днів

Вільшанська райрада

9-71-64

[email protected]

відповідь відсутня

Гайворонська райрада

2-20-55

[email protected]

5 днів

Голованівська райрада

2-19-84

[email protected]

6 днів

Добровеличківська райрада

5-17-99

rairada@dv.kw.ukrtel.net

відповідь відсутня

Долинська райрада

5-11-07

[email protected]

4 дні

Знам’янська райрада

2-19-06

[email protected]

5 днів

Кіровоградська райрада

56-52-73

[email protected]

2 дні

Компаніївська райрада

2-04-54

[email protected]

3 дні

Маловисківська райрада

5-12-79

[email protected]

4 дні

Новгородківська райрада

2-02-06

novgorodka.rada@ ukr.net

7 днів

Новоархангельська райрада

2-10-37

[email protected]

відповідь відсутня

Новомиргородська райрада

4-15-87

[email protected]

відповідь відсутня

Новоукраїнська райрада

2-39-99

[email protected]

6 днів

Олександрівська райрада

3-23-95

[email protected]

відповідь відсутня

Олександрійська райрада

4-02-68

[email protected]

5 днів

Онуфріївська райрада

відсутній

відсутня

відповідь відсутня

Петрівська райрада

9-76-71

[email protected]

9 днів

Світловодська районна рада

2-84-63

[email protected]

відповідь відсутня

Устинівська райрада

4-14-07

[email protected]

відповідь відсутня

 

Результати, на жаль, не радують. З 21 районної ради лише 8 надали запитувану інформацію у встановлений законодавством строк, ще 5 хоча й затягнули з наданням відповіді, та все ж спромоглись відповісти. Останні ж 8 районних рад і досі думають над отриманим запитом, або ж просто проігнорували його.

Не можу не звернути увагу й на самі сайти рад та контактні електронні скриньки. Так, незважаючи на Постанову Кабміну № 851 від 21 жовтня 2015 р., що врегульовує деякі питання використання доменних імен державними органами в українському сегменті Інтернету, Благовіщенською районною радою й досі використовується електронна скринька російського поштового сервера mail.ru.

Здивували й сайти Олександрійської та Олександрівської райрад, що зустрічають відвідувачів обов’язковою для перегляду вірусною рекламою. Однак найбільше вразив сайт Онуфріївської районної ради, а точніше його повна відсутність. Яким чином здійснюється інформування населення про діяльність ради, на яких порталах публікуються рішення даного органу – й досі лишається загадкою.

«Відповідно до вимог ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Більше того, у випадку якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту – клопотання про таке термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.

Проте у разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Але знову ж таки про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання відповідного звернення.

У випадку порушення вимог Закону варто звертатися до суду та представника Уповноваженого з прав людини з питань підготовки конституційних подань та дотримання права на доступ до публічної інформації», – коментує ситуацію медіа-юрист ІМІ Максим Ратушний

Задля унеможливлення підтасовки чи спотворення даних, мною, за порадою юриста,  буде проведено повторне відправлення інформаційних запитів до усіх районних рад області, однак уже з однієї електронної адреси – [email protected]. Результати ж дослідження, які б вони не були, будуть направлені до офісу Уповноваженого з прав людини.

Текст: Павло Лісниченко, регіональний представник ІМІ у Кіровоградській області, для сайту "Гречка"

На фото: куранти пожежної частини м. Олександрія (Кіровоградщина). 

Матеріал підготовлено в рамках проекту «Мережа медіа-спостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Посольства США

 

Liked the article?
Help us be even more cool!