IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

21

64

5

26

Статті

Не фейком єдиним

У сусідів України починають розуміти, що інформаційна війна Росії скерована не тільки проти України, а проти цілого західного світу, європейської єдності Усвідомлення небезпеки впливу російської пропаганди нарешті почало доходити до мешканців Європейського Союзу. Щоправда, поки що це відбувається у експертному середовищі, в окремих країнах на урядовому (чиновничому) рівні, а також у обговореннях на конференціях, круглих […]

Як українські онлайн-ЗМІ висвітлюють реформи

Однією з вимог країн та організацій, що допомагають Україні вийти з кризи, була та залишається впровадження в країні реформ. ІМІ вирішив подивитись, як популярні українські інтернет-видання висвітлюють ці процеси. У травні Кабінет міністрів України прийняв проект Пенсійної реформи Прем’єр-міністра Гройсмана, тому це стало головною реформаторською темою в загальнонаціональних ЗМІ. Загалом, ЗМІ писали про три реформи: про […]

Що таке українська «джинса»

У зв’язку з економічною ситуацією в країні та певними історико-культурними особливостями (Україна довгий час входила до складу СССР, де ЗМІ ніколи не розглядались як бізнес, а були майданчиком пропаганди правлячої партії) українські ЗМІ у своїй переважній більшості теж не є бізнес-проектами, а є за аналогією майданчиками для олігархів та політиків, які і утримують їх з […]

Журстандарти: перезапуск?

Одна з підгруп Медіахакатону, проведеногоІнститутом масової інформації в креативному просторі «Часопис», була присвячена обговоренню актуальних тенденцій при дотриманні журналістських стандартів. Йдеться про корекцію на війну, в стані якої перебуває Україна останні два роки, як теж розгляд окремих стандартів на предмет їх можливого скасування чи недотримання з огляду на певні умови та обставини. В обговоренні взяли участь […]

Як розпізнати джинсу?

Словом «джинса» в Україні, а також у Росії (меншою мірою, через атрофованість політичного життя) позначають матеріали з ознаками замовлення. Тобто це новини або ж статті, котрі просувають чиїсь політичні чи економічні інтереси без позначки «реклама». У Європі її називають «криптореклама», проте там це явище не надто поширене і стосується переважно товарів та послуг, у нас […]

Фейки, журстандарти та спрощення картини світу

Фейк – це підробка, щось несправжнє, що подається як оригінал. Це слово спершу застосовували як назву для підробок під відомі бренди. Пізніше, з поширенням соціальних мереж, його почали застосовувати як означення несправжніх акаунтів, а з початком активної фази інформаційної війни це поняття все ширше почали використовувати для назви неправдивої інформації, або неправдивих фото/відео до такої […]