Власник – журналіст – аудиторія: від чого залежить контент волинських онлайн-медіа

12:22 11.04.2017 Богдана Стельмах, для "4 влади"

Чи замислюється людина, беручи до рук газету, відкриваючи сайт інтернет-видання чи вмикаючи якийсь телеканал, кому належить те або інше медіа? Чому саме таке його основне тематичне і змістове наповнення? Як визначається контент? Чому інформація про одні й ті ж події та явища в різних медіа подаються по-різному? Це бачення журналіста чи редакційна політика ЗМІ?

Інтернет-видання

Онлайн-простір Волині представлений п’ятіркою основних видань, однак періодично в ньому з’являються нові, які знаходять свою нішу і читача.

Перше волинське незалежне інтернет-видання «Волинська правда» і справді є першим на Волині. Із моменту заснування в 2006 р. редакційний колектив кілька разів змінювався, іноді його покидали зі скандалом, однак незмінним залишався його шеф-редактор (він же і власник та один із засновників) Олексій Шумик, який раніше очолював обласний осередок СДПУ(о). Хоча цих даних немає на сайті, їх можна почерпнути із реєстру юридичних осіб

Попри чимало цікавих матеріалів, у виданні часто з’являються замовні публікації, зокрема і так званий «чорний PR». Нічого особистого для пана Шумика – «просто бізнес».

Перше інформаційне агентство «Волинські новини» з’явилось у медіа-просторі після «Волинської правди», у 2008 р., як інтернет-видання. Його власником був підприємець Володимир Пащенко, який згодом цей інформаційний ресурс продав. Сьогодні видання позиціонує себе як кузня новин, вирізняється найбільшою кількістю тематичних рубрик, і стверджує, що з травня 2013 року отримало «свідоцтво про державну реєстрацію інформаційного агентства як суб`єкта інформаційної діяльності, тож є повноцінним засобом масової інформації». Однак у реєстрі юридичних осіб зазначено, що це – приватне підприємство, засновниками якого є Ірина Качан і Альона Трохимчук (вона ж – головна редакторка видання).

Зважаючи на те, що медіа контролює політик-«укропівець», нині – голова Волинської обласної  ради Ігор Палиця, воно отримало славу його «рупора». Жодної інформації про власника на сайті не розміщено, однак стрічка новин щодня містить публікації про хороші справи «УКРОПу» та Ігоря Палиці, а також немало замовних матеріалів проти членів команди опонентів.

Підтвердження тому, що саме Ігор Палиця контролює «Волинські новини», знаходимо на Карті медіа-власності України

Інтернет-видання «ВолиньPost» – медіа, яке офіційно зареєстроване як інформаційне агентство. Його засновником теж був Володимир Пащенко, хоча в реєстрі вказано іншу особу – Юрія Сковороду. 

Інформації про засновників і власників медіа на сайті не знаходимо, проте, за неофіційними даними, фінансує його волинський нардеп Ігор Лапін. На сторінках видання міститься багато інформації про події Революції гідності та війну на Сході України, воно висвітлює місцеві події, діяльність громадських організацій, популяризує соціальні та культурні ініціативи. Журналісти намагаються подавати інформацію збалансовано і не «прогинаються» під Палицю.

«Волинський інформаційний портал» існував донедавна за підтримки покійного міського голови Миколи Романюка і це виразно простежувалося на його сторінках. Хто на разі допомагає виданню – достеменно не відомо. У реєстрі юридичних осіб вказано, що засновницею ПП є Ольга Булковська, яка впродовж багатьох років була його головною редакторкою.

«Волинське агенство розслідувань» було створене за підтримки згадуваного вже нардепа Ігоря Лапіна з метою викривати корупційні дії правоохоронців, прибічників режиму Януковича в різних органах влади. На його сторінках справді можна знайти чимало цікавих аналітичних публікацій, однак віднедавна активність видання суттєво знизилася.
 
Інформаційний патруль «Волинь24»  третє «дітище» Володимира Пащенка, хоча в реєстрі юросіб засновницею вказано Олену Пащенко, яка є дружиною підприємця. Контент видання – інформаційно-рекламний, не уникає можливості «попіаритися» і сам власник видання.

 
 
Ділове інтернет-видання «Конкурент» – одне з наймолодших на Волині, яке вирізняється тематичним спрямуванням. Саме тут можна почитати багато цікавого про місцеві підприємства, волинських бізнесменів і бізнес-леді. І хоч це – одне з найпрозоріших волинських медіа, інформації про засновника на сайті не вказано. Із інших джерел відомо, що ним є підприємець Андрій Покровський.
 
 
Інформаційний портал «Волинь.Інфо» – один із двох, який вказує засновника – ТОВ «Марк-Медіа». Його основне наповнення – це новини з життя міста й області. Також на сайті багато реклами, яка, власне, забезпечує його життєдіяльність.
 
«Громадське.Волинь» – ще одне регіональне онлайн-медіа, яке не приховує своїх засновників і єдине, яке розміщує фінансову звітність. Його наповнення – це гострі актуальні теми сьогодення.
 
«Волинська служба новин» теж не каже, чия вона. У приватній розмові було зазначено, що відсутність цієї інформації і контактних даних зумовлена тим, аби на видання ніхто не міг вплинути. Однак у цьому випадку постає питання у рівні відповідальності видання за розміщений контент, а отже – і достовірності інформації.
 
Активно розвиває онлайн-медіа і найбільший на Волині медіа-холдинг «CID MEDIA GROUP», який належить інвестиційній групі «VolWest Group». Під його «дашком» створені і діють не лише розважальний «Таблоїд Волині», а й гіперлокальні медіа «Район.Луцьк»«Район.Рожище»«Район.Камінь-Каширський»«Район.Любомль» і «Район.Шацьк».
 
Незважаючи на чималу кількість інтернет-видань, медійному простору Волині є куди розвиватися як у кількісному, так і в якісному напрямку. Зокрема, хотілося б, аби засновники/власники не розглядали їх як майданчики для самопіару і боротьби з опонентами, а поважали і високо цінували журналістську роботу.
 
Текст: Богдана Стельмах, регіональна представниця ІМІ у Волинській області, для сайту "4 влада"
____________
Про контент інших медіа Волині читайте в попередніх матеріалах на «4 владі»  (від 31.01 і 20.02) 


comments powered by Disqus