IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

15

48

4

19

Три способи, як краще розказати про громадську думку

Для журналістів дуже заманливо використовувати результати опитувань громадської думки при висвітленні політичних настроїв, особливо якщо це забезпечує яскраві заголовки.

Але часто опитування не дуже точно представляють громадську думку, зазначає соціолог Герберт Дж. Ганс у своїй публікації в Nieman Journalism Lab. Декілька факторів, у тому числі те, як люди, які проводять опитування, формулюють його, і здатність учасників відповідати на питання без можливості його обміркувати, роблять думки, виражені в опитуваннях, скоріше "пасивними", ніж "активними", пише він. Ганс поділився порадами щодо більш точного висвітлення опитувань громадської думки в ЗМІ.  Ось кілька ідей:

Нагадайте читачам про обмеженість результатів опитування

Важливо використовувати контекст, розповідаючи про результати опитування, а не повідомляти тільки голі факти. Журналісти повинні розповісти глядачам, що учасники опитування не просто висловлювали свої думки, а вибирали можливу відповідь з короткого списку. "Бажано періодично нагадувати аудиторії, що результати опитувань – це відповіді на питання, а не вільно висловлені думки, і так само, варто нагадувати аудиторії про можливі погрішності в результатах опитувань", – пише він.

Зосередьтеся на громадянських акціях

Журналісти повинні більше "розповідати про випадки активного вираження громадянської позиції у місцевій адміністрації, в організованих дебатах, на демонстраціях і тому подібному" – прикладах громадянської активності, часто обговорюваних на політичних вебсайтах, ніж покладатися на результати опитування як на показник громадської думки, каже Ганс.

Відстежуйте випадки взаємодії громадян з політиками

Один із способів оцінити, наскільки сильно якесь питання цікавить громадян – подивитися, як часто вони піднімають цю тему, спілкуючись з лідерами. Журналісти можуть запитувати обраних і призначених офіційних осіб про те, як часто громадяни задають їм якесь питання в особистому спілкуванні. "Відстежуйте кількість, теми і тон телефонних дзвінків, листів та інших способів взаємодії громадян з вибраними посадовими особами, особливо з тими, хто безпосередньо задіяний у вирішенні даного питання, – каже Ганс. – Така взаємодія важливіша, ніж організований контакт. Особливо тепер, коли для підписання петиції достатньо одного кліка на вебсайті ".

З сайту Nieman Journalism Lab

 

Ще Поради для журналістів